Alias/Wavefront Maya 4

Alias/Wavefront Maya 4

2001. április 25. 15:52, Szerda
[Electic] Az SGI cég leányvállalatának, az Alias/Wavefrontnak a képviselői a napokban bejelentették a Maya 4-et, mely a cég professzionális 3D-s animációk, valamint vizuális effektusok létrehozására kifejlesztett programjának immáron hatodik nagyobb kiadása.

A legújabb Maya-ban olyan változtatásokat és újdonságokat alkalmaztak a fejlesztők, melyek révén a szoftver a korábbi verziókhoz képest könnyebben és ezáltal hatékonyabban használhatóvá vált. A változtatások főleg a renderelést, a karakteranimációt, a festő eszközöket, valamint a számítógépes játékok fejlesztéséhez használatos egyéb funkciókat érintették leginkább.

"A Maya 4 többéves kutatói és fejlesztői munka gyümölcseként jöhetett létre. A Maya 4-ben többszáz olyan páratlanul új fejlesztés és szolgáltatás található, melyek létrehozásában nagy szerepe volt a professzionális háromdimenziós animációkkal foglalkozó művészeknek, akik nagyon sokat segítettek nekünk a fejlesztési munkálatok alatt. Az új Maya nemcsak a korábbi Maya felhasználók számára lesz nagyon hasznos szoftver, hanem reményeink szerint sok új felhasználóra is szert tehetünk majd a Maya 4 segítségével." - nyilatkozta Chris Ford, az ALias/Wavefront Maya termékmenedzsere.

A fejlesztők szerint a szoftveren számos olyan változtatást hajtottak végre, melyek révén a szoftver még a korábbiaknál is jobb minőségű alkotások létrehozására lett alkalmas, de emellett rendkívül nagy hangsúlyt fektettek az egyszerű kezelőfelület kialakítására, valamint a renderelés optimalizációjára is. Az Intel Optimizing Compiler szelektív alkalmazásával egy Pentium III-as processzorra épülő rendszeren a fejlesztők szerint a Maya 4 5-10 százalékkal dolgozik gyorsabban, mint elődje. A komolyabb ray-trace, textúrázási, vagy részecskemegjelenítési feladatok esetében a sebességnövekedés pedig akár a 15 százalékot is elérheti. Egy Pentium 4-es processzorra épülő rendszer esetében a Maya 4 körülbelül 15-20 százalékkal gyorsult a korábbi verziókhoz képest. A bump mapping, a texture filtering, valamint a tessalation effektekben történt változtatások eredményeképpen a renderelt képek minősége javult, állítólag nem kis mértékben.

Számos újítást alkalmaztak a szoftver animációs részében is, hiszen a Trax(TM) nemlineáris mozgóképvágó technológia olyan új szolgáltatásokkal bővült, mint például a time warping, a karakterösszevonás, a karakterszett editálási képesség, vagy a drag and drop használat alkalmazása.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások