Közösen küzdenek a hamis vásárlói értékelések ellen az e-kereskedelmi cégek

Közösen küzdenek a hamis vásárlói értékelések ellen az e-kereskedelmi cégek

2023. október 23. 15:28, Hétfő
A nagy online cégek, köztük az Amazon, a Booking.com, az Expedia és a Tripadvisor összefogtak a hamis értékelések elleni küzdelem érdekében.

A Glassdoor munkahely értékelő oldaltól a dán Trustpilot értékelő platformig terjedő csoport megosztja egymással a csalók elrettentésére vonatkozó információkat. A csoportosulás azt követően jött létre, hogy a chatbot-szerű mesterséges intelligencia-rendszereket sokan arra használják, hogy haszonszerzés céljából hamis online értékeléseket írjanak. Ezek a hamis vélemények árthatnak a vállalatok hírnevének, és a fogyasztókat rossz minőségű termékek és szolgáltatások vásárlására késztethetik. Az intézkedés a mesterséges intelligencia növekvő ereje miatt a hamis értékelésekkel csalásokat elkövetők és a kiskereskedők közötti fegyverkezési verseny kilátásba helyezését vetíti előre.

A magát Koalíció a Megbízható Véleményekért nevű új csoport néhány tagja már most is használ mesterséges intelligenciát a hamis vélemények felderítésére, de az MI olcsóbbá és gyorsabbá teheti a meggyőző hamis vélemények nagyszámú megírását is. Az ágazatközi csoport a csalók ellen a következőkkel fog küzdeni:
  • iparági szintű szabványok megállapítása arra vonatkozóan, hogy mi minősül hamis értékelésnek.
  • megosztják egymás közt az online vélemények befogadására és moderálására vonatkozó legjobb gyakorlatokat.
  • megosztják egymással a hamis értékeléseket értékesítő vállalatokkal és a hírnevük javítására felhasználni próbáló vállalkozásokkal kapcsolatos információkat.

  • Az új csoportot bejelentő Dharmesh Mehta, az Amazon alelnöke szerint a csalók globális problémát jelentenek, amely számos iparágat érint. "A nagyobb együttműködés és az iparágak közötti tudásmegosztás révén - beleértve a csalók taktikájára és működésére vonatkozó információkat - hatékonyabban tudjuk leállítani a csalárd véleményezési tevékenységet, elrettenteni más rossz szereplőket attól, hogy megpróbálják kijátszani a rendszereinket, és több fogyasztót tudunk megvédeni" - mondta. A Tripadvisor utazásfoglaló oldal 2022-ben 1,3 millió hamis értékelést azonosított a platformján. Becky Foley, a platform alelnöke szerint a hamis értékelések írói "gyakran olyan joghatóságokon kívül működnek, ahol a csalárd tevékenység leállítására vonatkozó jogi keretekkel rendelkeznek, ami még fontosabbá teszi a szilárd együttműködést".

    Egy nemrégiben készült brit kormányzati jelentés szerint csak a hamis termékértékelések évente mintegy 312 millió fontba kerülhetnek az angol fogyasztóknak. A jelentés szerint az e-kereskedelmi platformokon három gyakori termékkategóriában - beleértve a szórakoztató elektronikai cikkeket, a háztartási és konyhai cikkeket, valamint a sport- és szabadidős cikkeket - az összes értékelés 15%-a valószínűleg hamis volt. A brit kormány azt tervezi, hogy a parlamentben jelenleg tárgyalás alatt álló új digitális piacokról, versenyről és fogyasztóvédelemről szóló törvényjavaslatot használja fel a hamis értékelések vásárlása, értékesítése és tárolása elleni küzdelemre. Az Egyesült Államokban a Szövetségi Kereskedelmi Bizottság hasonló intézkedéseket javasol.

    Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások