2001. április 29. 10:44, Vasárnap
Néha elárasztanak a feléd jövő ellenfelek, de szerencsére Sam el van látva az ilyen helyzetekhez szükséges fegyverzettel. Ezért a készítők a Doom játékokhoz hasonló fegyverekkel szerelték fel, kezdve a vadászpuskával. Azért van néhány lényeges különbség, például az alapfegyver kés, nem pedig pisztoly. A kést a második helyen végtelen lőszerrel elátott pisztoly és ennek kétkezű változata követi. Az arzenál többi része szinte fegyverről fegyverre reprodukció: a hármason két vadászpuska, az egyik a kedvelt kétcsövű; géppisztoly és egy erőteljes gépágyú foglalja el a négyes helyet; rakátavető az ötösön; hatékony gránátvető van a hatoson; végül egy plazmafegyver vár ránk a hetesen. Ami további figyelmet érdemel, az a nagyágyú - BFC? - ami óriási guruló, visszapattanó, robbanólövedéket lő ki. Hasznos a közeledő csoportok letarolására és óriási móka mikor lepattan az épületek oldaláról. Ahogy ez és a többi fegyver mutatják, Serious Sam minden részét a szórakozást szem előtt tartva alkották meg.
A horvát székhelyű csapat ugyanígy átvehette volna a szörnyeket más címekből, de ehelyett a könnyebb utat választották és néhány igazán klassz ellenfelet alkottak. A Croteam azon ösztönei, miszerint gyűlölnivalóan jó szörnyeket kell csinálni, bejöttek: A kis Gnarroktól kezdve, akiket puska elé dobnak csemegének, a ház nagyságú BeastBigekig, Sam a legkülönfélébb fajzatokkal találja szembe magát. Néhány kedvenc: a bombával a kezükben feléd rohanó fej nélküli kamikaze ordító katonák; a vérbikák, akik keresztülszáguldanak a terepen és ha útba esel a levegőbe repítenek; a gépágyús arachnoidok; és a lávateremtmények, akik önmaguk miniverziót küldik rád. Az egyik legviccesebb dolog az ellenfelek ötletes módon történő mészárlása. Egyik kedvenc taktikám az volt, hogy hátrálva magam felé csaltam az ellenséget, miközben a távolból egy lassabb bio-mechanoid rakétáival akaratán kívűl besegített nekem. A másik jó ötlet ha egy bombás katonát szétlősz, mert ilyenkor a bomba felrobban és sebzi a körülötte lévőket. Kreatív játékosok sok mindent a maguk hasznára fordíthatnak.
Ha már semmilyen taktika sem segít, hívd segítségül barátaidat. A játékról szólva fontos megemlíteni, hogy minnél többen vagytok, annál élvezetesebb. A deathmatch arénán kívűl 15 pálya és 2 titkos pálya van a játékban, melyek mind lineárisak és egyedül vagy többen is végigvihetők. Bizony a készítők meghallgatták az együttes végigvitelt kérők hadát, sőt ezt erősen támogatják a Serious Sam-ben. Max. 16 ember játszhat interneten vagy helyi hálózaton és választhat olyan opciók közül, mint véges vagy végtelen újratermelődés, fegyverek, egészség. Ez azok játéka, akik inkább barátjuk mellett játszanak mint ellene.
A fő érv az együttes játék mellett a pályák készítésének megfelelő kialakítása. Nincsenek ugrópontok, nem kell túlságosan a környezetre odafigyelni, stb. Ehelyett, a Croteam az egyik harc helyszínéről a másikra viszi a játékost, amik legtöbbje külső környezetben, vagy nagy tereken zajlik. A készítők raktak bele néhány kapcsoló átállítást, meg tárgyak megszerzését, de ezek csak előmozdítják a játékot és kellemes keretet adnak neki. A legjobbak a játék végén következnek, amikor össze kell szedni 4 medált és egy oltárra helyezni, miközben egyre növekvő idegenhorda ostromol. Mindez egy eléggé kimerítő pálya végén van, és előkészíti a találkozást a 3D akciójátékok talán egyik legemlékezetesebb szint végi főellenfelével. Ezzel lényegében mindent elmondtam a Croteam bemutatkozó művéről.