A Hertz autókölcsönző cég benzinüzemű járművekre cseréli elektromos autóit

A Hertz autókölcsönző cég benzinüzemű járművekre cseréli elektromos autóit

2024. január 12. 12:03, Péntek
20 ezer autót adnak el, mindezt az elektromos járművek értékének meredek zuhanásával és a magas javítási költségekkel indokolják.

A Hertz autókölcsönző cég eladja a flottájában lévő elektromos járművek mintegy harmadát, miután azok a vártnál gyorsabban veszítettek értékükből - jelentette be a vállalat. Az értékcsökkenés csapás a cég azon törekvéseire, hogy a benzinüzemű járműveket olyan autókkal váltsa fel, amelyek nem bocsátanak ki káros anyagokat. A Hertz közölte, hogy a vállalat tulajdonában lévő elektromos járművek nagyobb valószínűséggel ütköztek és a javításuk költségesnek bizonyult. A vállalat benzinüzemű járműveket tervez vásárolni az általa értékesített 20 000 akkumulátoros autó helyett. "Egyes ilyen elektromos autók gazdaságtalanná váltak számunkra" - mondta Stephen Scherr, a Hertz vezérigazgatója.

Scherr kiemelte a Tesla "példátlan" árcsökkentését: a Hertz elektromos flottájának legnagyobb része Tesla járművekből áll, amelyek értéke zuhant, miután az Elon Musk által vezetett autógyártó tavaly mintegy 30 százalékkal csökkentette az árakat. Amikor az új járművek árát drasztikusan csökkentik, az a használt autók értékét is lefelé hajtja, mert a vásárlók olcsóbban juthatnak az újabb verziókhoz. Ennek következtében a Hertz kénytelen volt a vártnál gyorsabban leírni elektromos autóinak értékét, ami a nyereségre is rányomta a bélyegét. Az olyan bérbeadó cégek, mint a Hertz, megbecsülik, hogy mennyit fognak érni az autóik, amikor végül eladják őket, és ezt a becsült értékcsökkenést költségként számítják ki. Ha a csökkenés nagyobb a vártnál, a nyereség csökken.

Scherr elmondta, hogy a Tesla más autógyártóknál kevésbé hajlandó a Hertznek mennyiségi kedvezményeket adni a cserealkatrészekre. "A Tesla még új a játékban" - mondta, azt sugallva, hogy az elektromos autógyár viszonylagos tapasztalatlansága a bérbeadó cégek kiszolgálásában szerepet játszott ebben a döntésben. A Tesla járművek javítási költségei átlagosan mintegy 20 százalékkal magasabbak, mint más villanyautóké, ami azt jelenti, hogy a Hertz Tesláival kevesebb pénzt keres járművenként, mint a többi kölcsönzött járművével. Az eszközök 245 millió dolláros értékcsökkenése a 2023. negyedik negyedévi pénzügyi eredményekben fog megjelenni.


A Hertz a világjárvány indulásakor csődbe ment, majd nagy elektromos ambícióról tettek tanúbizonyságot 2021-ben, amikor a vállalat elárulta, hogy 2022-re a bérbeadható flotta több mint 20 százalékát elektromos meghajtásúvá szeretné tenni. Ennek érdekében 100 000 Tesla Model 3 szedánra adtak le megrendelést, majd ezt követte egy 65 000 Polestar 2 megrendelés. A mostani lépés fordulatot jelent a vállalat számára, és azt is érdemes megjegyezni, hogy az akkori megállapodás nem szabott határidőt a Hertz számára az autók megvásárlására, és a vállalat ennek a számnak csak a töredékét vásárolta meg. A Hertz más gyártók, köztük a Kia, a General Motors, a Volkswagen elektromos járműveit is kínálja.

Scherr szerint az egyik lehetséges ok, amiért a Hertz elektromos járművei több balesetben vettek részt, az volt, hogy az ezeket az autókat bérlők közül sokan nem rendelkeztek tapasztalattal a technológiával kapcsolatban, annak ellenére, hogy a vállalat erőfeszítéseket tett az ügyfelek felvilágosítására. Az elektromos autók nehezebbek és sokkal jobban gyorsulnak, mint a benzinesek. A járművek iránti kereslet is kisebb volt, mint amire a vállalat számított, folytatta Scherr. A Hertz nem mond le a flotta villamosítására vonatkozó terveiről, de nem vásárol több Teslát, mondta Scherr. Szerinte a piacnak tovább kell fejlődnie. "A Tesla a legkelendőbb autók között van" - mondta - "de még nem a legjobb bérelhető autó. Ez a kettő nem közeledett egymáshoz olyan gyorsan, ahogy azt sokan, köztük mi magunk is gondoltuk. De majd megtörténik."

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások