Minden autójából készít hibrid verziót is a Lamborghini

Minden autójából készít hibrid verziót is a Lamborghini

2024. február 1. 14:28, Csütörtök
Ha Lamborghinire gondolunk, nehéz nem hangos többhengeres szívómotorokra gondolni. Ugyan a Ferrari turbófeltöltőket épített be erőforrásaiba, de olasz riválisa maradt a nagyobb hengerűrtartalmú motoroknál, amelyek szimfónikusan szólnak az egész fordulatszám-tartományban. Ez azonban nem teljesen áll összhangban a Lamborghini azon céljával, hogy 2025-re felére, 2030-ra pedig 80 százalékkal csökkentse flottája károsanyag-kibocsátását. Ennek érdekében a márka minden modelljének hibrid változatát piacra fogja dobni - mondta Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója.

"Tavaly a hatvanadik évfordulónkat az első plug-in hibrid autónk, a Lamborghini Revuelto bemutatásával ünnepeltük" - magyarázta Winkelmann. "Nyáron pedig bemutattuk versenyautónkat, az LMDh-t, amely március első hétvégéjén Dohában fog versenyezni. Aztán augusztusban Pebble Beachen" - folytatta, ahol a márka bemutatta a Lanzadort, az első akkumulátoros-elektromos autó koncepcióját, amely 2028-ra várható. Ezek mellett a szuperautó-gyártó a vasúti fuvarozás fokozott használatával, az újrafelhasználható és újrahasznosított hulladékanyagok nagyobb mértékű felhasználásával, sőt, egy biomassza-reaktorral, amely a gyár nagy részét ellátó földgázt termel teszi fenntarthatóbbá működését. Autóinak károsanyag-kibocsátásának csökkentése mellett a vállalat 2030-ig 40 százalékkal szeretné csökkenteni a gyártás során kibocsátott CO2-t.

A V12-es Aventadort mostanra a hibrid V12 Revuelto váltotta fel, amely 2023-ban került gyártásba. Idén az Urus SUV-on lesz a sor, amely hibrid hajtásláncot kap. De várhatóan 2024-ben megjelenik a Lamborghini középmotoros Hurácan sportautójának utódja is, szintén villanymotorral. Ez az új "belépőszintű" Lamborghini azonban valószínűleg nem marad a szívó V10-esnél; valószínűbb egy kisebb hengerűrtartalmú V8-as egy pár turbófeltöltővel. Az akkumulátoros Lamborghini azonban több problémát vet fel a vállalat hagyományos szupersportkocsi-receptje számára. A megfelelő teljesítmény-tömeg arány elérése nem egyszerű, hiszen a lítium-ion akkumulátorok még mindig terjedelmesek és nehezek. Egy Lamborghininek drámai hangzásra is szüksége van. A márkának azonban van egy kis előnye a meglehetősen fiatal ügyfélkör tekintetében, amely kevésbé ragaszkodik a hagyományokhoz, mint mondjuk a Ferrarié.


"A nagyobb kihívást inkább az elektrifikáció jelenti, mint a digitalizáció. Eddig azt mondhatjuk, hogy amit most csinálunk, az a helyes megközelítés, tehát a hibridizáció" - mondta Winkelmann. Az, hogy a Revuelto már elkelt a következő néhány évre, azt bizonyítja, hogy a márka vásárlóközönsége nem ijedt meg, magyarázta Winkelmann. De a teljes értékű elektromos jármű még készül. "Az autót 2028-ban fogjuk bemutatni" - mondta Winkelmann. Szerinte a Volkswagen-csoporthoz tartozás (amely 1998-ban vásárolta meg a Lamborghinit) itt előnyt jelent majd. "Nincs még egy olyan vállalat, amelyik egy kézben tartana mindent a fejlesztés és a gyártás tekintetében. A Lamborghininek nagy előny, hogy egy nagy konszern része. Tehát mielőtt, mondjuk, elkezdenénk kívülről vásárolni, a csoporton belül van egy első lépcsős beszerzési megközelítésünk az akkumulátor, a szoftver, az alkatrészek tekintetében" - mondta.

A 2028-ban esedékes 2+2 GT elektromos autót 2029-ben egy teljesen elektromos SUV követi majd, amely az Urust váltja. "Az elektromos motor új távlatokat nyit a dinamika és a vezetési élmény tekintetében. Ez a szupersportkocsik új korszakának hajnalát jelenti, amelyben fenntartható módon újradefiniáljuk a sportosság, az élvezet és a menetdinamika fogalmát. DNS-ünk mindig is az érzelmi teljesítmény koncepcióján fog alapulni" - mondta Rouven Mohr, a Lamborghini műszaki igazgatója.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások