Autóvásárlók és az Internet

Autóvásárlók és az Internet

2001. május 7. 00:46, Hétfő
Főleg információkért fordulnak az Internethez a leendő autóvásárlók, tudhatjuk meg a Consumer Reports új tanulmányából.

A piackutató cég felmérése szerint a megkérdezettek 64 százaléka használná a webet autóvásárlásra, vagy a helyi autókereskedésekkel kapcsolatos információk szerzésére. A tavalyi évben készült felméréskor még csak 41 százalék válaszolt így. A felmérés során 1001 embert kérdeztek meg. A megkérdezett weboldal felhasználók 70 százaléka használta már az internetet az árak kiderítésére, 60 százalékuk az autók adataira volt kíváncsi, és 43 százalékuk pedig az elérhető modellekre. Csak 1,5 százalékuk vásárolta kocsiját online, de további 3,6 százalék megpróbálta interneten megvásárolni az autót, de nem sikerült nekik.

"Úgy gondoljuk, hogy az online autóvásárlások mértéke folyamatosan növekedni fog. De egyelőre vannak problémák. A felmérésünk szerint kétszer annyi vásárló próbálkozott sikertelenül autóvásárlással az interneten, mint amennyi sikeresen befejezte a tranzakciót. Ez azt jelenti, hogy a webes autókereskedők még nem állították össze teljesen rendszerüket, így a fogyasztók nem tudnak kényelmesen lebonyolítani egy autóvásárlást online" - nyilatkozta Paige Amidon a New Media és a Consumer Reports Car Price Services marketingvezetője.

A legtöbb internetes felhasználó információt akar. A felmérés szerint a válaszadók 43 százaléka kért felvilágosítást a gyártók honlapján vásárlás előtt, ezzel az autógyártók honlapjai a harmadik legjobban látogatott autós információforrásnak számítanak. A két legjobban látogatott forrás a "korábban szerzett tapasztalatok" és az autókereskedők weboldalai.

A megkérdezetteknek azonban 46 százaléka nem használná az internetet autóvásárlásra, vagy a kereskedőkkel kapcsolatos információk szerzésére. Több okot is felsoroltak, hogy miért nem vásárolnának a weben autót, lássunk ezek közül néhányat: 68 százalékuk szeretné kipróbálni vásárlás előtt az autót, 42 százalékuk nincs megelégedve az online pénzügyi biztonsággal és 26 százalékuk egyszerűen csak úgy gondolja, hogy nem az interneten lehet megkötni a legjobb üzleteket.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások