2001. május 8. 18:35, Kedd
Az olvasók közül néhánynak már bizonyára megadatott a lehetőség, hogy mélyrehatóbban megismerkedjenek H.P. Lovecraft amerikai író munkáival. Az elsősorban hátborzongató horror történeteiről híres író művei több film számára nyújtottak már alapot, most pedig a játékprogram készítőket inspirálták munkára Lovecraft regényei.
Sokak szerint a modern horror regények szülőatyja, H.P. Lovecraft által ihletett Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth a Headfirst Productions műhelyében készül, az álomból itt lesz valóság. A Headfirst Productions vissza nem térő lehetőséget kapott arra, hogy megszerezzék a játék elkészítésének jogait, s mivel a csapat úgy érezte, képes megbírkózni a feladattal, hosszas szervezés után elkezdődhetett az érdemi munka.
A kerettörténet
A huszas években játszódó történetben Jack Walters ex-rendőrt személyesítjük meg, akit valamilyen titokzatos erő a Cuthulu mítosz megfejtésére ösztönöz. Egy korábbi, meglehetősen megrázó nyomozás után főhősünk furcsa álmokat kezd látni esténként, olyan múltbeli jelenetek peregnek le előtte, melyekre nem tud visszaemlékezni. A titkokat a játékosnak kell megfejtenie!
Lovecraft univerzum PC-n
A Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth programmal játszva visszaköszönnek majd azok az ismert helyszínek, melyekről egy-egy Lovecraft regényben olvashattunk. A játék bizonyos részei például Innsmouth-ban, az elátkozott halászfaluban játszódnak, de kalandjaink során eljutunk az Arkham Bolondokházába is. (Ez a név talán ismerős lehet a Batman filmekből, de H.P. Lovecraft használta először az elnevezést, és csak később jelent meg a denevéremberről szóló történetekben.)
![Klikk ide!](https://media.sg.hu/kep/2001_05/call_of_cthulhu_hir0508_06a.jpg)
Azok, akik olvastak már H.P. Lovecraft művet, tudják, hogy nem kifejezetten az akcióra fekteti a hangsúlyt az író. A hősök rendszerint olvasott, intellektuális típusú emberek, akik inkább latinul szitkozódnak, mintsem lövöldözzenek. Ezt a vonalat a játékprogram is követi majd, tehát nem egy first person shootert kapunk Half Life stílusban, ha majd feltelepítjük a játékot. Természetesen vannak bizonyos csataelemek a programban, így fegyvereket is kap a játékos, de a hangsúly a gondolkodáson, a jó helyzetfelismerésen és a gyorsaságon van. A tűzerő kevésbé lényeges összetevő. A nagyobb szörnyek elűzéséhez a játékosnak lövöldözés helyett inkább rituálékon kell részt vennie, mivel úgysem lehet őket megölni.
![Klikk ide!](https://media.sg.hu/kep/2001_05/call_of_cthulhu_hir0508_09a.jpg)
A játékban tehát fontos szerepet kap a mágia, bár nem mint támadófegyvert kell használnunk az egyes varázslatokat, inkább a megelőzésnél vagy a gyógyításnál kapnak nagyobb szerepet. (pl.: játékmentés)
RPG kicsit másképp
Rendkívül érdekes feelinget kölcsönöznek az RPG játéknak a "józanész pontok". A kalandjaink során utunkba kerülő misztikus lények, furcsa események, megmagyarázhatatlan történések bizony hatnak a főhősre, és ha nem figyelünk oda kellőképpen, Jack Walters meg is bolondulhat, esetleg hallucinációi lesznek, vagy paranoid tüneteket mutat majd a sokktól.
![Klikk ide!](https://media.sg.hu/kep/2001_05/call_of_cthulhu_hir0508_12a.jpg)
Az RPG-nél megszokott kevésbé, vagy egyáltalán nem lineáris játékmenetről viszont nem beszélhetünk, mivel a Call of Cthulhu-t erősen a forgatókönyvhöz kötötték, de azért választási lehetőségeket természetesen kínál a játék. Továbbá lényeges szerepet kap a nem játékos által irányított karakterekkel való együttműködés is. Egyes teremtmények, emberek akár még követőinkké is válhatnak, akik kihúznak bennünket a bajból.
Lélegzetelállító képek, hangok
Ami a megjelenítést illeti, leginkább az Undying című programhoz hasonlítható a játék. Különbség azért van, hiszen a DirectX 8-ban rejlő lehetőségeket teljes mértékben kihasználó NDL NetImmerse 3D motornak köszönhetően sokkal nagyobb felbontású textúrákat használhattak a készítők, különös hangsúlyt fektetve a baljós, sejtelmes megvilágításra.
![Klikk ide!](https://media.sg.hu/kep/2001_05/call_of_cthulhu_hir0508_15a.jpg)
A hangok igen fontos szerepet játszanak egy olyan játékban, mint ez is, viszont a készítők meglepő filozófiát követtek a játék során felcsendülő melódiákkal kapcsolatban: "Mivel a lehető legvalóságosabbra szeretnénk a programot elkészíteni, a háttérzene kevésbé fontos, ezért csak elszórtan találkozhatunk a háttértben felcsendülő melódiákkal." - mondta Andrew Brazier, designer.
Ezek alapján a Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth mindenképp megér egy misét. A játék év végén kerül a boltok polcaira. Kalandra fel!