2001. május 10. 01:28, Csütörtök
Új valósidejű stratégiai játékot kapunk kézhez, ha majd megvásároljuk a Dune Generations nevű játékot. Amiben ez a program több a kategória termékeinél, hogy erőteljes többjátékos funkció kapott benne helyet. Valójába a játék egésze a többjátékos üzemmódra épül, így Internet-előfizetés hiányában ne is telepítsük fel a programot.
A Dune Generations a Frank Herber által megálmodott fantáziavilágba repít el bennünket, melyhez az Interneten keresztül csatlakozhatunk. Egy állandó, és hatalmas univerzum tárul a szemünk elé, mely azonban csak online hozzáférhető. Végtelen világűr, földi kalandok, ezt kapjuk, ha kipróbáljuk a programot.
A Dune Generations-ben három területen kell jeleskednie a játékosnak:
rövid és hosszú távú erőforrás menedzselésben, valósidejű kereskedelmi és katonai stratégiában, a kiválasztott katonai, kereskedelmi, vagy zsoldos dinasztia irányításában.
A játékosoknak döntéseket kell hozniuk a kiválasztott ház fejlődésének érdekében. Együtt kell működniük, vagy éppen le kell győzniük a másikat, hogy megszerezzék az értékes kolóniák fölötti hatalmat. Egy szigorú szabályokra épülő világban kell megállniuk a helyüket, hogy megszerezzék az irányítást a Dűne univerzum kulcsbolygója, az Arrakis felett, ugyanis az egész univerzumban csak itt található meg a világ legértékesebb anyaga, a Spice.
Minden egyes játékos egy kiválasztott család irányítását veheti át, melyért természetesen ő lesz a felelős. A cél, hogy a játékos a legnagyobb, legerősebb családdá váljon, s végül átvegye a hatalmat az Arrakis felett.
Három különféle családtípus közül választhatunk, mely típusok egyúttal a játék stílusát is meghatározzák. A player a játék elején választhat magának családot. A kereskedelmi kategóriába tartozó házat választva a programban sokkal inkább az erőforrás menedzselés és a kereskedelem került előtérbe. Egy katonai házat megjelölve inkább a katonai erő számít majd. A harmadik típus, a zsoldos kategória. Ha valaki ezt választja, rengeteg csatára, akcióra számíthat, ugyanis a harcolni nem kedvelő kereskedelmi játékosok felbérelhetik a zsoldosokat, hogy vívjanak meg helyettük egy-két csatát.
A leghatalmasabb családokat minden játékos megismerheti, hiszen toplista készül róluk. Minden hónapban, ami a játékban 50 év, a legerősebb játékos megkapja az Arrakis felett a hatalmat. Vajon fenn tudja tartani birodalmát? Kibírja-e a vállára nehezedő nyomást, amit a többi játékos és az Uralkodó indukál?
A chat rendszernek köszönhetően a játékosok valósidőben kommunikálhatnak egymással. A hódítás és az együttműködés elengedhetetlen ebben a játékban. Az univerzumot a játékosok között kialakuló kapcsolatok köré építették fel.
A program várhatóan 2001. negyedik negyedévében jelenik meg.