2024. május 22. 22:45, Szerda
A Netflix
bejelentette, hogy saját hirdetési technológiai platformot indít, mindössze másfél évvel azután, hogy belépett a hirdetési üzletágba. Ezzel a lépéssel olyan más, reklámszervereket működtető iparági nehézsúlyú cégekkel száll szembe, mint a Google, az Amazon és a Comcast.
A bejelentés jelentős átrendeződést jelent a streaming óriás hirdetési megközelítésében. A vállalat eredetileg a Microsofttal működött együtt a reklámtechnológia kifejlesztésében, így a Netflix gyorsan beléphetett a területre, és felzárkózhatott az olyan riválisokhoz, mint a Hulu, amelynek már több mint egy évtizede van saját reklámszervere. A saját hirdetési technológia elindításával a Netflix készen áll arra, hogy teljes mértékben átvegye az irányítást reklámjai jövője felett. Ez a stratégiai lépés lehetővé teszi a vállalat számára, hogy olyan célzott és személyre szabott hirdetési élményeket hozzon létre, amelyek a 270 millió előfizetőből álló hatalmas felhasználói bázisával összhangban vannak.
"A hirdetési technológiánk házon belüli bevezetése lehetővé teszi számunkra, hogy a szegmenst ugyanazzal a kiválósággal működtessük, amely a Netflixet a streaming-technológia vezetőjévé tette" - mondta Amy Reinhard, a Netflix reklámokért felelős elnöke. "Stratégiai szempontok szerint alakítjuk ki a hirdetések megjelenítését, mert azt szeretnénk, hogy tagjainknak fenomenális élményben legyen részük. Mélyreható fogyasztói kutatásokat végzünk, hogy biztosak lehessünk abban, hogy a versenytársak előtt járunk, és olyan lehetőségeket kínálunk, amelyek jobbak a tagoknak és jobbak a márkáknak."
A Netflix nem közölte, hogy a házon belüli megoldás pontosan hogyan fogja megváltoztatni a hirdetések megjelenítésének módját, de valószínű, hogy eltávolodik az általános reklámoktól. A cég "epizodikus" kampányokkal akar kísérletezni, amelyek olyan hirdetések sorozatát foglalják magukban, amelyek egy történetet mesélnek el, ahelyett, hogy ismétlődő hirdetéseket közvetítenének. Bemutatója során a Netflix azt is megjegyezte, hogy idén nyáron bővíti a vásárlási képességeit, amelyekben mostantól a The Trade Desk, a Google Display & Video 360 és a Magnite is partnerként vesz részt. Figyelemre méltó, hogy a versenytárs Disney+ szintén hirdetési megállapodást kötött a The Trade Deskkel.
A Netflix emellett a hirdetéssel támogatott előfizetési opciójának sikerét is kiemelte, és arról számolt be, hogy 40 millió globálisan havi aktív felhasználó választja ezt a csomagot. A hirdetési szintnek az indulást követő hat hónapon belül mintegy 5 millió felhasználója volt.