Disciples II: Dark Prophecy

Disciples II: Dark Prophecy

2001. június 1. 04:14, Péntek
A Strategy First által pár évvel ezelőtt megjelentetett Disciples: Sacred Lands meglepően részletekbe menő és lenyűgöző játék volt. A program annak idején nem kavart nagy port sehol, de aki letöltötte a demót, az aztán rohant a boltba, hogy beszerezze a teljes változatot. A játék fordulókra épült, és olyan összetett volt, hogy nem vált unalmassá. Ezenfelül egy könnyen kezelhető küldetésszerkesztőt is adtak hozzá, illetve a forgalmazók szabad webhelyet bocsátottak minden játékos rendelkezésére, ahol megoszthatták a világgal az editorral készített új küldetéseiket. Ha még nem láttad az eredeti programot, jobb, ha gyorsan beszerzed.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!

A folytatás helyszíne ugyanaz a fantáziavilág, ahol négy egymással szemben álló isten harca folyik. Két jó és két gonosz küzd. A négy istenhez tartozó frakciók a következők:

1. A Birodalom: szokványos középkori tömörülés, varázslókkal és lovagokkal.
2. Az Élőhalottak Hordája: vámpírok, zombik, farkasemberek, stb.
3. A Hegyvidéki Klán: törpék és egyéb teremtmények.
4. Végül az Elátkozottak Légiója, akik a pokol szülöttei.

Mind a négy frakció különböző egységekkel rendelkezik, melyek nem csak megjelenésben, de képességekben, és felhasználhatóságban is eltérnek egymástól. A Birodalomnak például van gyógyítója, ami képes meggyógyítani a saját egységeit, az Élőhalottak Hordájában viszont boszorkányok is szolgálnak, akik az ellenséget törpévé varázsolják. Legkönnyebben a Birodalom után ítélhető meg a többi frakció, hiszen olyan "szabványos" egységeket sorakoztat fel, melyek a stílust kedvelő játékosoknak ismerősek.

A Disciples II erőforrásai megegyeznek az előző részben felhasználhatókkal. Az egyetlen fizetőeszköz most is az arany. Az erőforrásokat úgy gyűjtetjük be, hogy kiterjesztjük területünket azokat a részekre, ahol a nyersanyag található. Amíg a területünk fedi a lelőhelyet minden fordulóban kapunk a forrásból. Az aranyat elsődlegesen arra lehet használni, hogy egységeket vásároljunk, fejlesszük városainkat, és fővárosi épületeinket.

A fővárosi épületek fejlesztésével elérhetjük, hogy az egységeink fokozatosan egyre erősebbek legyenek, amint egyre több tapasztalatot szereznek. A változtatás az első részhez képest az, hogy a Disciples II-ben az egységek fejlődése nem áll meg egy meghatározott maximumon. Igaz, hogy új képességeket nem szereznek, de egyre erősödnek a csaták során.

Az összecsapásokon is fejlesztettek a készítők. Az egységek már képesek a védekezésre, várakozhatnak a következő fordulóig, és ha kívánjuk, a számítógép megvívja helyettünk a csatákat. Az interfészt szintén átdolgozták, így sokkal áttekinthetőbb és kezelhető lett. Az egységeket immár úgy is utasíthatjuk, hogy ha rákattintunk vagy az egységre magára, vagy az egységet szimbolizáló ikonra.

A Disciples II grafikája sokkal tisztább, mint az előző részé volt. Minden egység új grafikai elemeket kap. Rengeteg új varázslat, és ezekkel együtt rengeteg új speciális effektus kerül a programba. A varázslatok között vannak olyanok is, melyek az egész virtuális fantáziavilágra, vagy egy nagyobb területre hatást gyakorolnak.

A küldetésszerkesztő ebből a részből sem hiányozhat, és sokak örömére sokkal egyszerűbb lesz majd kezelni, mint az elődöt. A szerkesztő támogatja majd a program leírónyelvét is. A Disciples II úgy tűnik, hogy megtartja majd az előd legjobb tulajdonságait, izgalmas és hosszú játékmenetet ígér. A program hamarosan a boltokba kerül.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások