2001. június 18. 05:04, Hétfő
"Egyáltalán nem dicsőítjük a II. világháborúban történteket. Egyszerűen egy történelmileg élethű, sajátos hangulatot próbálunk visszaadni." Hangzik Peter Hirschmann, az Allied Assault producerének véleménye készülő játékukról. A háromdimenziós shooter az 1942 és 1945 közötti időszak eseményeit eleveníti fel. Érdekesség, hogy a Medal of Honor: Allied Assaultot Steven Spielberg háborús filmje, a Ryan közlegény megmentése ihlette.
Míg a nagyon hasonló témájú Return to Castle Wolfenstein teljes mértékben fikció, Hirschmann elmondta, a MoH-t miért Ryan közlegény sanyarú valóságába képzelték el: "Egy tipikus filmben vagy egy játékban a csúcspont általában egy hatalmas robbanás, és jöhet is a szereplők névsora. Ám az életben igazából csak ilyenkor kezdődik a dolog nehezebbik része. Nálunk, ha a játékos felrobbant valamit, biztos lehet benne, hogy mindenki tudni fogja, ő volt az, és már indulnak is az üldözésére..."
A hét nagyszabású hadjárat több mint húsz pályáján harcolni fogunk Franciaország csataterein, lőállások anyagellátását tesszük tönkre Észak-Afrikában, tengeralattjárókat szabotálunk norvég vizeken, részt veszünk a partraszálláson Omaha Beach véres sártengerében, illetve ott leszünk a Ludendorffi híd ostrománál, amely az utolsó akadály volt a náci Németország belseje felé. A missziók teljesen mások lesznek attól függően, hogy egyedül vagy csapatban kezdjük-e el őket. Mindegyik pálya sajátos felépítésű lesz a minél élethűbb hatás érdekében. A küldetések általában három részből állnak majd: behatolás, harc, visszavonulás. "Mivel a PC-játékosokat felnőttekként kezeljük, minden cselekedetüknek - vagy annak hiányának - viselniük kell a következményeit a játékban".
"Nem egy átlagos shootert készítünk, ahol mindenkinek elönti az agyát a vörös köd, és összevissza lövöldözik. A túlélők sohasem a buta katonák. Gondolkodnunk kell, ez az egyetlen esélyünk. A MoH első része (Playstation) az egyes katonák szemszögéből mutatta a háborút, most egy csapat vezetőjeként veszünk majd részt a harcban, akinek emberei vannak, és akinek helyettük is okosnak kell lennie. Ez olyan élmény lesz, ami mindenkit magával ragad majd." - tette hozzá Dale Dye kapitány, a stáb szakértő katonai tanácsadója.
A kapitány közreműködésének hála, minden fegyver, jármű, katona és egyenruha száz százalékig élethű lesz, a Gestapo tisztjeitől kezdve az utolsó gránátfajtáig. Az ő fő feladata egyébként, hogy a bevetések során alkalmazott különböző taktikák kidolgozásánál segédkezzen. A csapatküldetésekben nem irányíthatunk majd annyi embert, mint például a Hidden & Dangerousban, a szakaszunk mindössze 10-15 főből majd, a túlélésük biztosítása viszont a feladat és a játékélmény szerves része lesz. "Az Allied Assaultban a katonáink nem csak "extra fegyverként" szerepelnek majd az oldalunkon. A játék - feledve a sablonos, maximum az üss és fuss lehetőségig jutó megoldásokat - valódi taktikai problémákat vet majd fel."
Habár a célok között szerepel, hogy maximálisan átéljük a valóban megesett szörnyűségeket, és adózzunk az elesett hősök emlékének, a MoH természetesen elsősorban szórakoztatni akar. Ennek jegyében bármit megtehetünk majd, amit egy 3D-s shootertől el is várnánk: járműveket vezethetünk, lőállásokat vehetünk át, német egyenruhába öltözhetünk így megtévesztve az ellenfelet, akit különböző testrészein sebesíthetünk meg, sőt a fegyvert is kilőhetjük a kezéből.
Röviden: a hírek alapján kiváló játék van készülőben, és ha a Medal of Honor: Allied Assault csak fele annyira jó lesz, mint ígérik, idén októberben az első sorokban fogom rohamozni a partot...