2001. július 5. 10:03, Csütörtök
A képminőség kifejezetten jónak mondható, szép, éles képet nyújt még 1600x1200-as felbontásban is (sajnos ez már 17 collos monitoron szinte nézhetetlen), én azonban maradtam a 1280x1024@85Hz-nél. A kártya képességeire jellemző (bár ezen a téren évek óta nem történt az nVidia-nál előrelépés), hogy akár 2048x1536-os felbontásra is képes 75 Hz-es képfrissítés mellett. A leggyakrabban használt felbontásokban a következő maximális frissítési értékeket tudja nyújtani: 800x600-on 240 Hz-et, 1024x768-on 240 Hz-et, 1280x1024-en 170 Hz-et, 1600x1200-on 100 Hz-et. Ezek után szemügyre vettem a kártyához adott CD-n található segédprogramokat:
ASUS VGA Live Update (a kártya BIOS-át és meghajtó-programját frissíthetjük vele kényelmesen
ASUS Live Video Application
ASUS Digital VCR
ASUS video decoder (ez utóbbi 3 program értelemszerűen csak a videó bemenettel rendelkező kártyákhoz használható)
ASUS VR viewer és képek (ha van ASUS VR 3D-s szemüvegünk, akkor hasznos segítség ennek beállításához)
ASUS Video Security
ASUS Smart Doctor
A Smart Doctor a következőket méri: RAM modul hőmérséklet, GPU hőmérséklet, ventillátor fordulatszám, AGP feszültség, I/O feszültség. Lehetőséget biztosít a túlmelegedés elleni védelemre és képes a szoftveres hűtésre is.
ASUS Tweak Utility
Ha kínozni szeretnénk kártyánkat, a gyártó maga kínál hozzá megfelelő
eszközt ennek érdekében. A memória illetve a GPU sebességét meglehetősen visszafogottan, 1 MHz-es lépésekben, legfejlebb 20%-kal emelhetjük (illetve, ha akarjuk csökkenthetjük) ennek segítségével.
Miután kigyönyörködtem magam a kártyában, nekiláttam a teszteknek. A következő konfigurációban teszteltem:
ASUS CUSL2-C alaplap 1007 final BIOS
INTEL Celeron 566@850 MHz ill. iNTEL PIII 850 MHz processzor (VCore 1,9 V)
256 MB NEC PC133 CAS2 SDRAM
2x30 GB Quantum AS 7200 rpm merevlemez
nVidia Detonator 12.41 meghajtó program
és természetesen ASUS V-7100 Pro videókártya
3D Mark 2001
|
V-7100Pro +
P III 850 MHz |
V-7100Pro + Celeron 850 MHz |
noname MX200 +
P III 850 MHz |
640x480 16 bit |
2976 |
2723 |
2527 |
640x480 32 bit |
2902 |
2655 |
2071 |
800x600 16 bit |
2878 |
2650 |
2173 |
800x600 32 bit |
2691 |
2519 |
1530 |
1024x768 16 bit |
2689 |
2459 |
1618 |
1024x768 32 bit |
2330 |
2192 |
lefagyott |
1280x1024 16 bit |
2175 |
2051 |
|
1280x1024 32 bit |
1637 |
1581 |
|
1600x1200 16 bit |
1702 |
1638 |
|
1600x1200 32 bit |
N/A |
N/A |
|
Látható, hogy az MX200-as amíg működött, addig is csak 640x480 16 biten tudott labdába rúgni, itt csak mintegy 18%-kal nyújtott jobb teljesítményt az MX400-zal szerelt kártya. 32 bites színmélység esetén a különbség egyből 40%-ra nő, a felbontás emelésével pedig 32 ill. 76% (800x600-on), az utolsó mérhető értékek között pedig 66% feletti az eltérés (1024x768 16 bit). Az MX200 alkalmatlan arra, hogy a mai játékok által támasztott kihívásoknak megfeleljen, azonban egy régebbi, 1-2 éves program elfogadható sebességgel futhat rajta alacsonyabb felbontásban (amíg le nem fagy).
A másik érdekes tapasztalat, hogy a Celeron és a P3 közötti különbség ezeknek a teszteknek a során sosem haladta meg a 9,5%-ot (640x480 16 bit), azaz nem számottevő, szinte észrevehetetlen.