A Sony Online új megoldása: dPVS

A Sony Online új megoldása: dPVS

2001. július 13. 13:52, Péntek
A Sony Online fejlesztés alatt álló játékai (az EverQuest: The Shadows of Luclin és a Star Wars Galaxies) a Criterion Software által kifejlesztett dPVS technológiával fognak megjelenni, amely sokkal nagyobb, és élettel telibb játékuniverzumok megjelenítését teszi lehetővé. Minden 3D-s engine megpróbálja kiszámolni, hogy adott játékos mekkora részét láthatja a környezetének, ezzel a háromdimenziós megjelenéshez szükséges bonyolult adatmennyiséggel csökkenti a feldolgozandó információmennyiséget, ám a legtöbb esetben ez előzetes kalkulációt jelent. A dPVS nagy újítása, hogy ezzel a technológiával a játékok motorja menet közben képes a látható terület ellenőrzésére, így sokkal dinamikusabb környezet létrehozására nyílik mód.

A Sony Online játékai arra használják majd a dPVS-t, hogy megállapítsák, a karakterek láthatják-e egymást. A szükségtelen adatmennyiség ily módon történő kiszűrése pedig lecsökkenti a hálózat adatforgalmát, és lehetővé teszi, hogy a szerverek sokkal gazdagabb virtuális környezetet kezelhessenek. A technológiának még egy olyan jótékony mellékhatása is lesz, hogy kevésbé lehet majd kliens oldalról csalni: nem lehet átlátni a falakon, hiszen a szerver nem küld adatot arról, mi zajlik a fal mögött. A fejlesztők azt az adattömböt, ami a 3D-s modellek vizuális megjelenítéshez szükséges, az objektum "potentially visible set"-jének vagy PVS-ének hívják.

A Sony Online és a Criterion Software a dPVS jótékony hatásait különösen az online játékok esetében tartják kiemelkedő jelentőségűnek, ahol óriási, dinamikus világokat alkothatnak felhasználásával a készítők. A dPVS a Criterion platformfüggetlen, RenderWare engine-jének szerves részeként, más motorokban pedig plug-inként működik.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások