2001. augusztus 25. 07:55, Szombat
A tajvani alaplapgyártók szerint a közelgő Pentium 4 árcsökkentések, valamint a Brookdale chipkészletek várható hiánya miatt bizonytalanság tapasztalható a P4-alapú rendszerek piacán, a kereslet pedig jelentősen visszaesett.
A kereslet jelentős visszaesése miatt az alaplapgyártók augusztusi és szeptemberi eladásai várhatóan nem növekednek majd a várakozásoknak megfelelően, de az alaplapok leszállított mennyisége az iskolakezdési időszaknak megfelelően még így is túlszárnyalja az előző hónapokat.
A legnagyobb alaplapgyártó, az ASUStek Computer augusztusban 20%-kal több alaplapot tervez eladni, mint júliusban. Az Elitegroup Computer (ECS) eladásai várhatóan legalább 30%-kal emelkednek a hónap folyamán. A Micro-Star International (MSI) könnyen lehet, hogy megdönti eddigi eladási rekordjait, a várható növekedést azonban egyelőre nem tudta megmondani a cég. A Gigabyte Technology eladásai 10-20%-kal növekednek a hónapban.
Az Intel a Pentium 4-es processzor általánossá tétele érdekében augusztus 26-án, majd pedig október 28-án drasztikus ármérséklést tervez szinte az összes Socket 478 P4 modell esetében. Ezalól egyedül az aktuális csúcsmodellek lesznek kivételek, ami az augusztus 26-ai árcsökkentés esetében a 2 GHz-es változatot jelenti. Augusztus 26. után az 1,5 GHz-es Pentium 4 ára a korábbi ár kevesebb, mint fele lesz. Mivel a Pentium III CPU-k árcsökkentései sokkalta kisebb mértékűek lesznek, (2-40 dollár) a Pentium 4 immár mind ár, mind teljesítmény tekintetében vonzóbb lesz elődjénél.
Az alaplapgyártók azonban arról számoltak be, hogy a közelgő árcsökkenések hatására a számítógépgyártók és forgalmazók az utóbbi hetekben jelentősen mérsékelték rendeléseiket. Mindez egyáltalán nem meglepő, hiszen egyik cég sem akarja felhalmozni azokat a drága alkatrészeket, amelyek napokon belül már sokkal kevesebbet fognak érni. A gyártók elmondása szerint az Intel régebbi, Socket 423 Pentium 4-es raktárkészletei kritikusak lehetnek a Pentium 4 piac szemszögéből, mivel ezen P4 változatok árcsökkentései befolyásolni fogják a felhasználók hajlandóságát az új termékek vásárlására.