2001. augusztus 25. 08:48, Szombat
Európa egyik legkomolyabb szórakoztató elektronikai szakkiállítása, a berlini IFA (Internationale Funkausstellung) várhatóan az idei évben is rengeteg látogatót vonz majd, hiszen a gazdasági nehézségek ellenére szinte az összes, magára valamit is adó cég képviselteti magát ezen a rangos eseményen. Az IFA csütörtökön szakmai napokkal kezdett, de szombattól kezdve már bárki belépőt válthat a kiállításra, melyen olyan érdekességeket mutatnak majd be, mint például az intelligens öltözék, melyről a bemutatás után biztosan többet tudunk majd.
"Az előrejelzések szerint az már örvendetes dolog lenne, ha az idei év folyamán egy, vagy akár két százalékkal javulnának az európai eladási mutatók, azonban ehhez az is szükséges, hogy az olyan fontos régiókban, mint amilyen például Németország, az év végéig jelentős mértékben felfussanak az eladások" - nyilatkozta a piaci kilátásokkal kapcsolatban Rudy Provoost, a holland Philips cég alelnöke.
Kétségtelen, hogy a szórakozató elektronikai iparban érdekelt cégeknek nagyon komoly érdekük fűződik ahhoz, hogy képviseltessék magukat a mostani IFA-n, hiszen amennyiben az IFA-n egy terméknek megfelelő reklámot tudnak csinálni, akkor szinte garantált a termék európai sikere. A világszerte tapasztalható gazdasági hulámvölgy a PC-s ipar mellett sajnos az egyéb elektronikai eszközök piacán is érezteti hatását, így a gyártók az IFA megnyitására úgy vártak, mint a messiásra. Szakértők egyébként már azt az öt százalékos visszaesést is nagyon komolynak tartják, amit az idei év első hat hónapjában a DVD-lejátszók és a nagy képátlójú LCD televíziók piaca szenvedett el, ám ha minden jól megy, és sikert aratnak az IFA-n bemutatott újdonságok, akkor ezt a lemaradást az év hátralevő időszakában le lehet majd dolgozni, sőt akár egy-két százalékos növekedés is elérhető lesz.
A gyártók a nehéz időszakot úgy próbálják átvészelni, hogy jelentős mértékben csökkentik termékeik árait, ami azonban ahhoz vezet, hogy a profit is nagymértékben visszaesik. A korábban általánosnak tekintett négy százalékos nyereség már a múlté, bár az optimista szakértők szerint a gyártóknak már nem kell túl sokat várniuk a gazdaság megerősödésére, és ezzel együtt az árak normalizálására. Jellemző példa, hogy a Sony nyeresége a legutóbbi negyedévben nem kevesebb mint kilencven százalékkal esett vissza. Itt jegyezném meg, hogy az IFA-n az elkövetkező napokban bemutatandó újdonságokról természetesen folyamatosan beszámolunk majd.