SEGA: 15%-os részesedés a játékszoftver piacon

SEGA: 15%-os részesedés a játékszoftver piacon

2001. szeptember 11. 00:29, Kedd
A japán SEGA 15 százalékos részesedést szeretne elérni az amerikai és japán játékszoftver piacon a 2003-2004-es költségvetési évre. A társaság emellett 12 százalékos részesedésre számít Európában.

Tetsu Kayama, a SEGA operációs vezetője elmondta, hogy a társaság célja nem más, mind a vezető játékszoftver gyártóvá válás néhány éven belül. Ehhez a társaság mintegy 35 millió játékot szeretne eladni a 2003-2004-es költségvetési évben. Ebből 15 millió az Egyesült Államokban kelne el, 10 milliót a Japán játékosok vásárolnának meg, a fennmaradó 10 millió pedig Európában találna gazdára. A társaság a jövő márciusig tartó 12 hónapban várhatóan 12,7 millió játékszoftvert fog eladni, így az évi 35 millióig még van hova fejlődni.

Miután a SEGA március végén abbahagyta a játékkonzolok gyártását, a társaság immár kizárólag a játékszoftverekkel foglalkozik. A társaság ezért minden bizonnyal komolyan gondolja a piacvezető szerep megszerzését, és feltételezhetően mindent meg fog tenni a siker érdekében. A tervezett 12,7 millió eladott játék egy jelentős része ráadásul még a forgalomból kivont Dreamcast játékkonzolra készült, így a 35 milliós eladási darabszám elérése 2004-re nem elképzelhetetlen.

A SEGA a közelmúltban olyan konzolokra kötött játékfejlesztési szerződést, mint a Microsoft Xbox, a Sony PlayStation 2, és a Nintendo GameCube. Mivel a három játékkonzol az elkövetkezendő években várhatóan világszerte elterjedtté fog válni, a SEGA kilábalhat az anyagi válságból. A társaság a siker érdekében a közelmúltban számos játékfejlesztővel szerződést kötött minőségi játékok készítéséről, amelyeket a későbbiekben a SEGA fog kiadni.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások