Ajándékozási láz a Windows XP körül

Ajándékozási láz a Windows XP körül

2001. október 28. 13:57, Vasárnap
Az Egyesült Államokban és az utóbbi időkben kis hazánkban is hozzászokhattunk már ahhoz, hogy amennyiben egy drágább számítógépet, vagy perifériát vásároltunk, akkor a forgalmazó egy "ingyenes" ajándékot adott az új szerzeményhez. Amerikában azonban mostantól már a Windows XP szintjére süllyedt ez az ajándékozási láz, ugyanis aki az Egyesült Államokban Windows XP-t vásárol, a legtöbb helyen valami ajándékot kap hozzá, mely egyébként sok esetben nem is csekélység. Érdekes módon néhány esetben az ajándék többe kerül, mint maga a Microsoft szoftver, de nézzük a részleteket!


Amerikában a Staples kereskedésekben például a Windows XP Home Editiont vásárló felhasználók kapnak egy 128 MB-os memóriamodult, háromhónapnyi internet-előfizetést, néhány szoftvert, valamint választhatnak egy további ajándékot a következők közül: Palm m100 kéziszámítógép, CD-RW meghajtó, digitális fényképezőgép, kábel/DSL router. Érdekesség, hogy míg a Windows XP Home Edition 99 dollárba kerül, addig a hozzá ajándékba adott Palm m100-as kéziszámítógép külön megvásárolva ugyancsak 99 dollárba kerül, vagyis a Staples ajánlata több, mint kedvező. Amerikában egyébként nem a Staples az egyetlen olyan cég, mely ilyen kedvező áron és sok ajándékkal kínálja a Windows XP-t, hiszen például a konkurens Circuit City kereskedésekben a Windows XP Home Edition mellé egy joystick, egy digitális fényképezőgép, 128 MB memória, valamint egy hangszórószett is jár.

Az elmúlt években egyébként még nem volt példa a mostanihoz hasonló, Windows XP körüli ajándékozási lázra, az eddigiekben ugyanis leginkább csak komplett számítógépek esetében adtak értékesebb ajándékokat a nagyobb számítógépgyártó cégek. A Dell Computer esetében például a közelmúltban egyáltalán nem volt szokatlan, ha a több száz, vagy több ezer dollárba kerülő Dell számítógépekhez ingyen adtak egy DVD-ROM meghajtót, Palm kéziszámítógépet, vagy hordozható MP3-lejátszót, azonban mindenkit meglepetésként ért a Microsoft új operációs rendszere körüli ajándékozási hullám. Különböző források szerint a Microsoft, az Intel, a nagyobb számítógépgyártó cégek, valamint a számítástechnikai kereskedők több mint 1 milliárd dollárt kívánnak fordítani a Windows XP marketinghadjáratára. Ezek után felvetődik a kérdés, hogy mennyibe kerülne a Windows XP, ha nem lenne ez a nagy reklámkampány és ajándékozási láz? Minden bizonnyal nem 99 dollárba, mely a magyar felhasználók számára még mindig elég nagy összeg.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások