3D-s grafika kéziszámítógépeken

3D-s grafika kéziszámítógépeken

2001. november 8. 04:05, Csütörtök
A finnországi Helsinkiben van egy kis cég, a Fathammer, mely azzal foglalkozik, hogy a kéziszámítógépekből és a mobiltelefonokból háromdimenziós grafika megjelenítésére alkalmas videójáték váljon. A cég fejlesztői a napokban bejelentették legújabb fejlesztésüket, az X-Forge-ot, mely nem más, mint egy az asztali számítógépeken elérhető grafikai minőséggel kecsegtető 3D-s, multimédiás játékfejlesztési platform a Microsoft Pocket PC, Symbian OS és mobil Linux operációs rendszereket használó kéziszámítógépek számára.

A bejelentés kapcsán a fejlesztők be is mutatták az X-Forge interaktív demóját, mely az elmondások alapján teljesen zökkenőmentesen futott a teszt alapjául szolgáló Compaq iPAQ kéziszámítógépen, miközben a háromdimenziós grafika mellett a jó minőségű zene is bizonyára nem kis mértékben terhelte a parányi eszköz processzorát és memóriáját. A demó egyik részében egy női alak és egy hullámzó energiagömb volt látható, a bemutató másik jelenetében pedig egy madár repült, miközben kiutat keresett egy barlangból. A fejlesztők hangsúlyozták, hogy amit a parányi számítógép kijelzőjén látni lehet, az nem előre renderelt, hanem real-time, azaz valós időben készülő grafika.

Szakértők szerint a fejlesztők részéről nem kis teljesítmény egy ilyen nagy tudású és zökkenőmentes futást garantáló kéziszámítógép játékplatform kifejlesztése, persze nem meglepő, hogy a Fathammer cég munkatársainak nagy része korábban hardcore demó kóder volt. Samuli Syvahuoko, a Fathammer egyik alapítótagja például 1993-ban részt vett az Unreal névre keresztelt, kiváló háromdimenziós grafikával megáldott demó fejlesztési munkálataiban, mely demó akkoriban még 386-os számítógépeken futkározott és számos díjat elnyert. Emberünk két évvel ezután három társával együtt megalapította a Remedy Entertainment céget, mely többek között a Death Rally és az utóbbi idők egyik legsikeresebb FPS-e, a Max Payne fejlesztésével volt elfoglalva a közelmúltban.

A fejlesztők elmondták, hogy a tesztre használt Compaq iPAQ kézsizámítógépekhez hasonló teljesítményű, 206 MHz-es frekvenciájú StrongARM processzorral szerelt parányi számítógépeken kiváló sebességgel futnak majd a közeljövőben megjelenő, X-Forge platformra épülő játékok, ám bizonyos megkötésekkel a szerényebb teljesítményű kéziszámítógépeken is játszhatók lesznek ezek az új játékok.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások