World of Warcraft interjú

World of Warcraft interjú

2001. december 10. 01:51, Hétfő
Mit tudsz mondani nekünk a játék technológiai részéről?

Két nagyon fontos dolog van ezen a területen: a grafika és a hálózati rész. Grafika tekintetében egy abszolút a mai standardnak megfelelő, modern 3D motor megalkotása a célunk, mely az összes nevesebb 3D kártyát támogatni fogja majd. Legalább ennyire fontos a játék hálózati kódja: sok ezer játékossal számolunk, és ez nem szabad, hogy problémát jelentsen, ha a legjobb létező MMOG (massive multiplayer online game)-et akarjuk megalkotni.

Hogyan működik a karaktergenerálás? Hogyan indulsz el a játékban?

Először a fajodat kell kiválasztanod, aztán meg a nemedet. Utána kialakíthatod a karaktered kinézetét, így a hajad színét és formáját, azt, hogy akarsz e szakállat, de például az orrod hosszát is. Az egész folyamat során egy ablakban láthatod, hogy hogyan fog kinézni a karaktered a változtatások után. Azért lehet majd ilyen sok dolgot állítani, hogy a játékos teljesen egyéni karaktert tudjon létrehozni, akit a magáénak érez, és azonosulni tud vele. A vizuális rész kialakítása még javában folyik, és már most nagyon jól néz ki minden (különösen a karakterek és a táj) hát még fél év múlva...

Klikk ide!     Klikk ide!

Oké, akkor generáltam magamnak egy kedves kis orkot, beléptem vele a világba, mi jön ezután?

A karaktered online élete egy kis faluban kezdődik majd, távol a nagyobb városoktól. Azért döntöttünk így, mert szerintünk egy nagyváros túl sok új dolgot jelentene egy kezdő játékosnak- túl rövid idő alatt. A vidéki környezet viszont lehetőséget ad arra, hogy a játék elején kedvedre vándorolj, nézelődj, és ismerkedj a WoW világával, így nem kényszerülsz rá a játék irányításának villámgyors elsajátítására, hanem lassan, fokozatosan tanulod meg a karaktered életéhez és fejlesztéséhez szükséges dolgokat.

Hogy tervezitek megoldani a hardcore és teljesen kezdő játékosok közti egyensúly kérdését?

Ezen még mindig dolgozunk. Az biztos, hogy mindkét játékos-típus ugyanabban a világban fog kalandozni, nem kívánjuk széjjelszabdalni a játékot különböző világokra csak azért, mert az egyik játékos sokkal több tapasztalattal rendelkezik, vagy esetleg erősebb, mint a másik. A megoldást gyaníthatóan az fogja jelenteni, hogy az egymás elleni harc kihívásos alapon megy majd, de ez még nem végleges.

Klikk ide!     Klikk ide!

Lesznek varázslatok is?

Igen, méghozzá elég sok. A WoW-ban sok olyan varázslatot alkalmazhatsz majd, amit már ismerhetsz mondjuk a Warcraft 2-ből, de persze lesznek teljesen újak is. Varázsolni egyébként szintén az egérrel lehet majd, és nem lesz túl bonyolult.

Pontosan hogy néz ki a harcrendszer? Mikor ér véget a játékos élete?

Folyamatosan dolgozunk a kezelőfelület egyszerűsítésén. Az életerődet például egy csík mutatja, ha ez nullára ér, meghalsz. Ha viszont te ölsz meg egy szörnyet, a játék átvált "rabló-módba" és felveheted a szörnynél lévő cuccokat. Sok tekintetben a Diablo 2 harcrendszeréhez tudnám hasonlítani a WoW harcait, vagyis az egyszerű kezelés ellenére egy meglehetősen komplex rendszer húzódik meg mögötte. Ennek köszönhetően nem lesz szükséged órákra ahhoz, hogy megtanulj harcolni, viszont lesznek olyan trükkök és fogások, melyeket csak sok gyakorlás árán lehet majd elsajátítani. Ez egyben a fő alapelvünk is volt a WoW tervezésénél: könnyű kezelhetőség, gyors kezdés, és sok megtanulható újdonság a későbbiekben.

Klikk ide!     Klikk ide!

Milyen fegyverek lesznek a játékban, és milyen áron tudjuk majd megvásárolni őket?

Nagyjából 1000 fegyver és használható cucc lesz majd a WoW-ban. Egyelőre még nem döntöttük el, hogy miként folyjék a fegyverek/cuccok vásárlása vagy csereberéje, illetve hogy lesz e ilyen egyáltalán. Egy biztos: bárhogy döntünk is, a játékban folyamatosan egy csomó felfedezésre váró páncél, ruha, fegyver vagy varázstárgy várja majd a kalandozókat.

Össze tudnád nekünk röviden foglalni, hogy mitől is lesz olyan izgalmas a World of Warcraft?

A játékosok számára azért lesz izgalmas, mert felfedezhetnek maguknak egy teljesen új világot, elmerülhetnek benne, társakat szerezhetnek, akiket segíthetnek, és akik őt segíthetik. Szabadon beszélgethetsz bárkivel, barátokat szerezhetsz, guild-eket alapíthatsz. Szerintem a legtöbb online játék szinte kizárólag a harcra koncentrál. Mi szeretnénk megtalálni az arany középutat a questek teljesítése, a csaták, és a többi játékossal való együttműködés között.

Köszönjük a beszélgetést, Chris!

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások