Közeleg az "olcsó" űrturizmus

Közeleg az "olcsó" űrturizmus

2002. június 3. 12:17, Hétfő
Az emberiségnek szüksége van egy olcsó űrhajókilövési módra, az utóbbi negyven évben azonban csak a drága, többszintű kilövési módszerek léteztek. A Sky Ramp Technology mérnökei azonban egy új ötlettel álltak elő, ami sokkal olcsóbbá teheti a kilövéseket, lehtővé téve az olcsó űrturizmust.

Már régóta léteznek tervek az RLV (Reusable Launched Vehicle) járművekre, amelyek lehetővé tennék az átlagos embereknek, hogy egy kisebb földkörüli utazás költségeiért eljuthassanak az űrbe. A ma létező "Space Shuttle" program is RLV-ként indult, azonban a két, félig újrahasznosítható kilövőrakéta, és a hatalmas újra nem használható üzemanyagtank egyetlen kilövés költségeit 550 millió dollárig viszik fel, így a NASA által tervezett évi 100 kilövésből gyakorlatilag csak négy valósítható meg.


Korábban voltak tervek az elektromágneses gyorsítású kilövésekre, de ez a technológia még túlságosan kifejletlen ahhoz, hogy űrkilövésekre lehessen használni. A repülőgépek tetejéről történő indítás túlságosan költségesnek, és a rendes kilövésnél sokkal bonyolultabbnak bizonyult, így ez az ötlet sem volt hosszú életű. Számos további ötlet is volt, de mindegyikben volt valami buktató, ami akadályozta megvalósítást.


A Sky Ramp Technology javaslata alapján azonban lehetőség lenne az űrhajók kilövőpályáról történő indítására ma már létező rakétatípusokkal és sínpályákkal. Az ideális kilövési szög 45 fok lenne, és a jelenlegi technológiák mellett a számítások szerint mindössze egy 2,5 mérföldes pályára lenne szükség ahhoz, hogy az űrhajó elérje a Mach 2 sebességet, ami már elég ahhoz, hogy az űrhajó saját rakétáit elindítva elérje a földkörüli pályához szükséges sebességet.


A kutatások szerint az ideális hely a kilövőpályának egy hegybe vájt alagút lenne. Elsőre kicsit meglepő a dolog, de ez számos előnnyel jár, többek között az időjárás nem befolyásolja a kilövéseket, a hegy elnyeli a zajt, ráadásul meg van oldva a pálya alátámasztása is, ami nem utolsó szempont, hiszen egyébként majdnem két mérföld magasan lenne a föld szintjétől a pálya vége.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások