2002. augusztus 2. 12:54, Péntek
Az nVidia a hírek szerint nem a memória sávszélesség-igény csökkentésével kíván foglalkozni, hanem inkább az NV30 mag más részeit kívánja jelentősen továbbfejleszteni.
Az nVidia Corp. következő csúcskategóriás grafikus magja, amely várhatóan az ősz folyamán jelenik meg a DirectX 9-cel karöltve, számos jelentős újítást fog tartalmazni, úgymint:
130 nm-es csíkszélességű gyártástechnológia
AGP 8X támogatás
DDR-II memória támogatás
DirectX 9 VS2.0 Vertex Shaderek 1024 statikus utasítás, 65535 ciklusba, elágazásba, szubrutinba ágyazott utasítás támogatásával
DirectX 9 PS2.0 Pixel Shader 1024 utasítással
OpenGL és DirectX HLSL támogatás a Cg-n keresztül
OpenGL bővítések a hosszú Pixel Shader és Vertex Shader programokhoz
Nagy precizitás (64 és 128 bites, lebegőpontos színek)
A figyelem a számítási teljesítmény növelésén, nem pedig a memória hatékonyságon van
Fejlett programozási lehetőségek magasszintű shading nyelvek támogatásával
Mindebből kitűnik, hogy az NV30 kifejlesztése során az nVidia mérnökei óriási figyelmet szenteltek a mag nagyfokú konfigurálhatóságának és programozhatóságának. A Cg pedig kifejezetten az NV30-hoz készül. Az NV30 teljes képességei csak a Cg alkalmazásával lesznek kihasználhatók.
A jelek szerint a fejlesztők megunták a memória busz tehermentesítését célzó technológiákkal való bajlódást, és inkább beépítettek egy DDR-II támogatást, amely a maga 800 - 1000 MHz-es memóriachipjeivel erőből fogja biztosítani az adatok zökkenőmentes áramlását. Ezt hívják úthengernek...
Az nVidia NV30 várhatóan októberben jelenik meg.