Az IBM vezeti az ázsiai notebook piacot

Az IBM vezeti az ázsiai notebook piacot

2002. augusztus 4. 18:18, Vasárnap
A főként a japán Toshiba Corp. képében megtestesülő, igen erőteljes konkurencia ellenére a "Kék Óriás" az első negyedévben vezető helyen tudta zárni az ázsiai notebook PC piacot.

Az International Business Machines (IBM) az idei első negyedévben az ázsiai notebook piac mintegy 16 százalékát szerezte meg 207,3 millió dolláros összbevétellel. A piaci régióban, amelybe Japán nem tartozik bele, a Toshiba érte el a második helyezést 14,6 százalékos piaci részesedéssel, közölte az International Data Corp. (IDC) piackutató cég.

A piackutató cég jelentése szerint az IBM notebook eladásai a régióban elsősorban az üzlei felhasználóknak szánt modellekre korlátozódtak, mivel a vállalatok gyakrabban cserélik le eszközeiket, mint a magánfelhasználók. Az idei év első negyedénél maradva az IBM a szingapúri üzleti notebook piacot is vezető helyen zárta 21,1 százalékos részesedéssel. Az óriáscég ThinkPad notebook termékvonalából, amely még 1992-ben debütált, ezidáig több, mint 15 millió darab kelt el.

Az International Data Group mellett egy másik piackutató cég, a Gartner Dataquest a napokban tette közzé előzetes összesítését a második negyedév notebook piacáról. A társaság szerint a második negyedévben mintegy 6,9 millió ntebook talált gazdára világszerte, amely jelentős növekedés a tavalyi második negyedév 6,5 milliójához képest. A notebook PC-k eladásai Japán és Latin-Amerika kivételével minden jelentősebb piacon növekedtek, az Egyesült Államokban például 9,3 százalékkal.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások