2002. augusztus 28. 15:23, Szerda
A Hewlett-Packard (HP) hétfői bejelentése szerint a társaság két új minden-az-egyben nyomtatótípust ad ki arra a megfigyelésre építve, hogy a felhasználók egyre nyitottabbak a kombinált eszközök felé.
- A kombinált, többfunkciós eszközöket korábban olyan készülékeknek tartották a felhasználók, amelyekben a gyártók kompromisszumokat kötöttek, mivel minőségük és megbízhatóságuk nem a legjobb, használatuk nehézkes, és drágák - mondta John Solomon, a HP egyik szóvivője. - A piac azonban változik, és ez alól nincs kivétel - tette hozzá.
Dan Corsetti, az IDC elemzője teljesen egyetért Solomonnal. Elmondása szerint a szkennerekkel és másolási funkcióval kombinált nyomtatók gyorsabbak, jobb minőséget biztosítanak, és több szolgáltatást nyújtanak, mint a különálló egységek.
A HP az elkövetkező négy héten belül piacra dobja a PSC 2110, illetve PSC 2210 típusjelzésű kombinált nyomtatókat. A 249 dolláros áron kapható PSC 2110 nyomtat, szkennel, és másol, a PSC 2210 pedig faxként is használható, sőt Flash memóriakártyák beolvasására is képes. Utóbbi funkció segítségével a felhasználó a számítógép használata nélkül is kinyomtathatja digitális fényképezővel készített képét.
Solomon szerint a minden-az-egyben nyomtatók piaca az első negyedévben 98 százalékos növekedést mutatott éves szinten, amely piacon a HP 60 százalékos piaci részesedést ért el. A HP egyébként a "hagyományos" nyomtatók piacán is vezető pozíciót tölt be, 50 százalék fölötti részesedését alig 18 százalékkal követi a Lexmark.
Az IDC jelentése szerint az éves szinten 8 százalékkal visszaesett nyomtatópiacon a HP 5 százalékkal növelte részesedését az első negyedévben. Solomon elmondása szerint a társaság a jövőben különös figyelmet fog szentelni a most bejelentett modellekhez hasonló, kombinált eszközöknek, és drasztikusan csökkenteni szeretné a többfunkciós eszközök fejlesztési idejét.
Corsetti úgy véli, a HP profitálhat a digitális fényképezés rohamosan növekvő népszerűségéből. Az IDC szerint az idei évben mintegy 9 millió digitális fényképező kerül értékesítésre, amely 1 millióval több a tavalyi eredménynél. - A HP nagy figyelmet fordít a digitális fényképezés felé nyitó otthoni felhasználó igényeire - mondta az elemző.