Swerve: 3D-s szoftverplatform mobiltelefonokra

Swerve: 3D-s szoftverplatform mobiltelefonokra

2002. szeptember 15. 19:25, Vasárnap
Az ARM Holdings munkatársainak meglátása szerint a mobiltelefonokon fellelhető játékok addig lényegében említésre sem méltók, amíg nem rendelkeznek olyan háromdimenziós grafikával, mint amilyen grafikát napjaink játékkonzoljai biztosítanak a játékosok számára. A cég azonban megnyugtat mindenkit, hogy már nem kell sokat várnunk arra, hogy a minden eddiginél részletesebb grafikával rendelkező újgenerációs játékok beköltözzenek mobiltelefonjaink kijelzőire.

Noel Hurley, az ARM Holdings fejlesztési részlegének igazgatója a napokban azt nyilatkozta, hogy véleménye szerint legkésőbb 2003 karácsonyára már minden feltétel adva lesz ahhoz, hogy a háromdimenziós grafikával rendelkező mobiltelefon játékok terjedésnek induljanak. Hurley szerint ezt követően 2005-2006 körül már a legtöbb mobiltelefon és egyéb vezeték nélküli eszköz hardveres 3D gyorsító megoldásokat fog rejteni magában, az újgenerációs mobil játékok pedig egyszerűen elkápráztatják majd az embereket. Hurley a közelebbi jövővel kapcsolatban elmondta, hogy már idén karácsonykor több olyan mobiltelefon lesz kapható világszerte, melyek segítségével Java-alapú játékok lesznek játszhatóak.

A Pocket PC operációs rendszerrel rendelkező kéziszámítógépek, set-top box berendezések, valamint a Nintendo-féle Game Boy Advance játékgépek piacán komoly érdekeltségekkel rendelkező ARM Holdings munkatársai egyébként a napokban rántották le a leplet arról a Swerve nevezetű háromdimenziós grafikus szoftverplatformról, melyet az ARM Holdings az Imagination Technologies munkatársaival közösen fejlesztett ki. Mint ismeretes, az utóbbi cég a közelmúltban a PowerVR sorozatba tartozó grafikus magok révén tette le a névjegyét a szakmában. A Swerve platformról röviden annyit érdemes tudni, hogy az olyan ARM alapokon nyugvó mobiltelefonokon, mint amilyen például a Sony Ericsson P800, vagy a Nokia 7650, illetve a Pocket PC kéziszámítógépeken minden eddiginél szebb háromdimenziós grafikát tesz lehetővé. Az ezen eszközökre fejlesztett, 3D-s grafikával megáldott játékok egyébként olyan parányiak, hogy letöltésük még az alacsony sávszélességet biztosító GSM, illetve GPRS hálózatokon keresztül sem igényel hosszabb időt. Az OpenGL és DirectX szabványokkal kompatibilis Swerve platform maximálisan 10 ezer objektumot képes megjeleníteni, mely objektumok mindegyike maximálisan 164 poligonból állhat.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások