Unreal Tournament 2003

Unreal Tournament 2003

2002. október 7. 10:26, Hétfő
De valljuk be azért az Unreal Tournament 2003-at senki sem az egyjátékos mód miatt fogja megvenni, a hangsúly a multiplayer részen van. A multiplayer módok terén kisebb változások történtek. Megmaradt a Deathmatch, a Team Deathmatch, a Capture the Flag, illetve a Domination mód is, bár ez utóbbiból Double Domination lett, és szabályai annyiban módosultak, hogy az a csapat kap 1 pontot, amelyik 10 másodpercen keresztül mindkét kontroll pontot irányítása alatt tudja tartani. Egyetlen új játékmód van, és ez a Bombing Run, ami nekem gyorsan személyes kedvencemmé vált, bár ebben valószínűleg nagy szerepe volt annak is, hogy ilyennel még eddig nem játszottam. Valójában ez nem számít egy korszakalkotó újításnak, mert ilyen ehhez hasonló modot már készítettek a Half-Life-hoz is, így volt honnan meríteni az ötletet.

Klikk ide! Klikk ide!

A Bombing Run lényege az, hogy a pálya közepén elhelyezett bombát el kell juttatnunk az ellenfél bázisának közepén elhelyezett portálba, ami nem egy könnyű feladat, és dolgunkat az is megnehezíti, hogy egy iránytű folyamatosan mutatja a bomba helyzetét, így mindenki tudja, hogy épp merre járhatunk. Amikor nálunk van a bomba, akkor fegyvert nem használhatunk, így nem árt védelmet szerezni magunknak, ha sikeresek akarunk lenn célunk elérésében.

Az FPS-ek terén újdonságot jelent az Adrenalin bevezetése. Adrenalin pontokat a pályán elhelyezkedő kapszulák felszedegetésével, illetve különböző célok (zászlószerzés, stb.) teljesítése esetén szerezhetünk. Amennyiben Adrenalin pontjaink száma elérte a 100-at, akkor lehetőségünk lesz bizonyos kombók végrehajtására, itt Mortal Kombat rajongók előnyben lesznek. :) A kombók közül néhány: előre, előre, előre, előre - megnöveli a sebességünket; hátra, hátra, hátra, hátra - regenerálódunk; jobbra, jobbra, balra, balra - láthatatlanná válunk. A többi kombó megfejtését már rátok bízom, nem akarok lelőni előre minden poént. :)

Klikk ide! Klikk ide!

Igen látványos halálesetekben gyönyörködhetünk a Karma engine jóvoltából, amit az Epic a MathEngine közreműködésével hozott össze. Az egésznek az a lényege, hogy ha egy karakter meghal, akkor szó szerint rongybabaként viselkedve összeesik, és ha úgy adódik, akkor legurul a lépcsőn, vagy megpattan a sziklákon, miközben végtagjai is összegabalyodnak.

A játékban megtalálhatók a szokásos mutatorok is, amelyek változatosabbá tehetik az amúgy is izgalmas játékmenetet. Megmaradt a szokásos InstaGib mutator (csak shock rifle van mindenkinél, ez viszont egy lövésre öl), de vannak olyan újdonságok is, mint például a Vampire (ha sebzünk az ellenfélen, a mi energiánk növekszik), vagy a Big Head (minél többet ölünk, annál nagyobb lesz a fejünk, így egy idő múlva bármilyen fegyverrel könnyedén headshotot hajthatnak végre rajtunk).

Klikk ide! Klikk ide!

Az UT2003 pályák terén sem szégyenkezhet, ugyanis 15 Deathmatch, 9 Capture the Flag, 7 Bombing Run, és 6 Double Domination pályát sikerült összehozniuk a pályaszerkesztőknek, és munkájuk minőségére nem lehet panasz. A pályák között megtalálható egyébként néhány régebbi pálya felújított, módosított változata (pl. CTF November - CTF December, de a mindenki által kedvelt CTF Face pálya is új köntöst kapott). Most pedig lássuk a részletes értékelést.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások