Az Axelero Internet piaci összefogást kezdeményez a magyar internetmodell kialakítására

Az Axelero Internet piaci összefogást kezdeményez a magyar internetmodell kialakítására

2002. október 16. 16:34, Szerda
Az internet terjedését a számítógép-ellátottság, az internet-hozzáférés és a neten elérhető tartalom egysége határozza meg, a fejlődéshez pedig mindhárom terület piaci szereplőinek összehangolt munkájára van szükség - hangsúlyozta Drajkó László, az Axelero Internet vezérigazgatója a Tihanyban, október 15-16-án megrendezett Internet Hungary konferencián.

A hazai piacot a saját koordináta rendszerében érdemes vizsgálni, amelyben csupán az egyik összetevő a nemzetközi trend, és fontos szerep jut az elektronikus társadalomról alkotott kormányzati elképzeléseknek, az ismeretterjesztésnek, a médiának, a tartalomszolgáltatóknak, valamint a PC helyzetnek is. Az Axelero szerint, megfelelő piaci összefogással a netezők száma Magyarországon 2005-re megduplázódhat.

Míg ma Magyarországon a családok kevesebb, mint 10 százaléka rendelkezik internethozzáféréssel, addig az internetelérési módot tekintve a széles sávon internetezők aránya megközelíti a 20 százalékot. Ez az arány 2002 végén Magyarországon 1,6 százalékos széles sávú internetpenetrációnak felel meg, amely a tavalyi 0,5 százalékos eredményhez képest egy év alatt 300 százalékos növekedést mutat. Ugyanez a széles sávú internetpenetrációs mutató Angliában, Spanyolországban, Olaszországban és Franciaországban jelenleg 3 százalékos, őket követi Németország 5 százalékkal, és a sort Svédország zárja, ahol Európában jelenleg a legmagasabb, 18 százalékos a széles sávú internetpenetráció.

A fenti mutatók alátámasztják az Axelero Internet azon állítását, amely szerint Magyarország esélyes rá, hogy a széles sávú internetezés tekintetében már rövidtávon az európai élvonalhoz zárkózzon fel. Ez akkor valósulhat meg, ha sikerül elérni, hogy a kapcsolt vonali elérés egyre inkább a belépők elérési formája legyen, ennek nyomán a széles sávú internetpenetráció terén további dinamikus növekedés történjen, így az európai átlaghoz még közelebb kerüljünk.

Az Internet Hungary konferencián szó volt még az Axelero által felvázolt speciális relativitáselméletről, amelynek képletét a klasszikus E=mc2 helyett Drajkó László E=mc3-ként definiálta. Ebben a képletben az "E" ez elektronikus társadalmat, az "m" a tömegpiac méretét, míg a három "c" betű a computer (számítógép), a communication (telekommunikáció) és a content (tartalom) szavakat jelöli. Az elektronikus társadalmat tehát a tömegpiac mérete, az internethozzáférés elterjedtsége, a számítógéphez jutás lehetősége illetve a tartalom szorzata adja.

Az Axelero beszélt arról is, hogy az IHM jóvoltából hamarosan Magyarországon is adaptálásra kerülő "svéd modell" megismerésén túl a magyar internetpiac szereplőinek közösen kell munkálkodnia a hatékony magyar internetmodell kidolgozásán, amely a fenti, széles sávú internetpenetráció növelésére épülhet, és a hazai piaci szereplők összefogását feltételezi. Ez az a lehetőség, amely a jelenlegi hátrányból előnyt kovácsolva azt eredményezheti, hogy Magyarország az első lépcsőn gyorsan áthaladva, hamarabb jusson a szélessávú internet világába, kihasználva a kimondottan internetezésre kifejlesztett ADSL technológia előnyeit.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások