Europa 1400 - The Guild

Europa 1400 - The Guild

2002. november 14. 13:23, Csütörtök
Minden nap végén összegzést kapunk pénzügyi helyzetünkről, a megüresedett poziciókat betöltik a városházán és új un. "akciópontokat" is kapunk. Ezekből lehet bizonyos cselekvéseket végrehajtani, pl. a tulajdonságaink fejlesztése, tűz esetén házunk eloltása, vagy a minket besározó röpiratok letépése. Ezek számát lakásunk növelésével, tudásunk mesteri szintre növelésével (6-ik fokozat), vagy egyes tárgyakkal emelhetjük.

Klikk ide! Klikk ide!

A pénz növekedésével egyre nagyobb házat építhetünk magunknak, és az egyre több hely miatt képességeinket is fejleszthetjük, ami szintén gyorsabb gazdagodást és előrejutást biztosíthat. Lakásunkból intézhetjük piszkos ügyeinket is, mint mások házának/műhelyének felgyújtása, vagy álneves levelek irása. Amennyiben egy bizonyos személyt többször inzultálunk, ideges lesz és amennyiben van bátorsága (illetve megfelelő harci tudása), kihívhat párbajra. Itt háromfordulós cselekvésben kell eldöntenünk hogy megzavarjuk ellenfelünket, megpróbálunk kitérni vagy lövünk - megölni sajnos senkit nem sikerült sokszori megveretés és több találat ellenére sem. A helyzet dinasztiák közötti háborúig is elfajulhat, hamar bűzbombákat találhatunk műhelyeinkben, és értékeinket is eltulajdoníthatják. Ezek idővel lecsendesednek, és békeajánlat tesz pontot a viták végére.

Klikk ide! Klikk ide!

Fontos része a játéknak hitvesünk kiválasztása; 3-10 évig udvarolhatunk neki, döntése vagyoni helyzetünktől, ajándékainktól, rangunktól és természetesen az ő vagyoni helyzetétől és korától is függ. Siker esetén a gyermekáldás sem marad el; kölykeinket kezdetben játékokkal fejleszthetjük, majd szakmát adva a kezébe, egyetemen taníttatva indíthatjuk útjára. Halálunkkor a dinasztiánk tagjai közül választhatjuk ki melyik bőrébe bújjunk, de természetesen örökösödési adót itt is kell fizetni.

Időnként vannak véletlenszerű események is: pestisjárvány, tűzvész vagy egyes műhelyek/lakóházak megvételének lehetősége. Árufuvarozáskor megtámadhatják szekerünket, amit ha nem biztosítunk megfelelő védelemmel, árunknak búcsut is mondhatunk. Katonák felfogadása esetén viszont némi akcióbeütés jelenik meg: katonáinknak a rablókat célpontul megadva elkezdenek feléjük araszolni vagy nyilazni, és nehézségi fokozattól meg az ellenfelek tudásától függően nagy valószinűséggel meg is futamítják az útonállókat.

Klikk ide! Klikk ide!

A nyersanyagforrások, mint a faüzem vagy a kőbánya stratégiai szerepe kisebb az elvárhatónál; az árukat visszatartva sem tudjuk kellemetlen helyzetbe hozni versenytársainkat. A fejlesztéseknél/bővítéseknél a szükséges hely igen fontos tényező; a legnagyobb épületeket csak elegendően nagy szabad terület megléte esetén lehet felépíteni, ami magasabb nehézségi fokozatokon, kis város esetén nagy korlátot jelent.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások