2002. november 21. 12:35, Csütörtök
Bár a globális recesszió itthon is érezteti
hatását, a gazdasági növekedés üteme lassul és a technológiai szektor
válságban van, a Grepton Informatikai Rt. bevétele az elmúlt években
megszokott kilenc számjegyűről az idén tízjegyűre változott: kiszámlázott
árbevételük október végén meghaladta az 1 milliárd forintot. A cég egész
évre vetített megrendelés-állománya elérte az 1,3 milliárd forintot, vagyis
az idei éves tervüket, amivel a Grepton az elmúlt évekhez hasonlóan idén is
megduplázza éves árbevételét.
A Protomix szoftverüzletágából Grepton Informatikai Rt. néven 2001.
márciusában létrejött, kizárólag professzonális IT szolgáltatásokkal
foglalkozó cég megalakulása óta dinamikus fejlődést mutat. Árbevételük
évenkénti megduplázásával párhuzamosan a munkatársak és a szakmai
elismerések száma is rohamosan növekedett. (Idén ősszel, pl. a vállalat
hazánkban a Microsoft legelismertebb szakmai műhelyévé lépett elő azzal,
hogy a negyedik az arany fokozatú minősítést is elnyerte.)
Az árbevétel szolgáltatási területek szerinti megoszlásának alakulása
változatos képet mutat: az üzleti folyamat automatizálás majd felét, az
üzemeltetés a negyedét, az infrastruktúra és a termékek együtt szintén a
negyedét, a fennmaradó kis részt pedig a technológia-menedzsment és egyéb
szolgáltatások tették ki.
Az árbevétel-növekedés okai a meglévő stratégiai ügyfelekkel (Pannon GSM,
Vodafone, Malév) történő sikeres együttműködésnek és az új ügyfelekkel (CIB
Bank, Miniszterelnöki Hivatal, Pepsi) kialakult kapcsolatoknak köszönhetők.
A Grepton partnerstratégiájának következményeként az árbevétel 27%-át
nagyobb partnerei (T-Systems, Hewlett-Packard, Microsoft) projektjein
keresztül realizálta.
A kizárólag szolgáltatásokkal foglalkozó Grepton 1 milliárdos bevételének
értékét tovább növeli az a tény, hogy bevételének túlnyomó többségét
informatikusainak kiemelkedo szaktudása teremtette meg. "Eddig elért
sikereink alapja az, hogy nagy hangsúlyt fektetünk munkatársaink folyamatos
képzésére, a hatékony szervezet és az egységes cégkultúra kialakítására." -
mondta Süli András, igazgató, a cégvezetés tagja. "Filozófiánk szerves része
az a tanácsadói megközelítés, amelynek során elsősorban ügyfeleink
problémáinak megoldására koncentrálunk, és arra törekszünk, hogy hosszú távú
együttműködést alakítsunk ki velük. Így tudjuk megvalósítani
elképzeléseinket, és erősíteni jelenlétünket a közép- és nagyvállalati
szektorban."
A Grepton jövő évi tervei között piaci pozíciójuk további erősítése,
partnerkapcsolataik szilárdítása és bővítése szerepelnek.