Ballerburg

Ballerburg

2002. november 27. 11:31, Szerda
Grafika: Meglepően szép, igényes színvonalon kivitelezett. Természetesen teljesen három dimenziós, a terepet mind kastélyunkból kinézve, mind arra madártávlatból tekintve tetszőlegesen pörgethetjük a képernyőn. Egyetlenegy apró eltérés a szokványoshoz képest, hogy a kamera mindig kastélyunk középpontjában van. A várunk körül felépített gazdasági épületek egymástól jól megkülönböztethetőek, egy pillantással meg tudjuk állapítani, hogy egy farmról, vagy egy kovácsműhelyről van-e szó. A különféle terepek (vulkáni, erdős, éjszakai, nappali stb) is élesen elkülönülnek egymástól, megfelelő változatosságot hozva a játékba. A fegyvereink által okozott pusztítás grafikai megjelenítésére is nagy figyelmet fordítottak, változatos robbanásokal, hatalmas tüzekkel büntethetünk. A varázslatok effektjei sem hagynak maguk után semmilyen kívánnivalót.

Kezelőfelület: A játék gyorsan megtanulható, kevés menüpont van. Maximum két kattintással eljuthatunk egyik menüből másikba, és ez a gyorsaság kemény akciónál létkérdés is. A menüpontok egyértelműek, és a speciális épületek alacsony számuk miatt nem bonyolítják túlzottan a helyzetet.

Játékmenet: Habár a fejlesztők remek munkát végeztek mind tartalmilag, mind kivitelezésben, hosszú órák bombázása után unalmassá válhat, és mindenkiben felmerül, hogy miért nem küldhetem oda a katonáimat vagy törhetem be a vár falait. A játék fontos része a humor és királynőnk kétértelműen, némi szexuális töltettel biztató mondatai is fel tudják dobni az unalmas átmeneteket, "A kedvemért tedd meg még egyszer" :)

Hangeffektek: Küldetések teljesítése közben rendszeresek királynőnk megjegyzései, általában a küldetés elvégzését sürgetve vagy a katapultnál történő lövések milyenségét kommentálva. A tónus nagyon jóra sikerült, kellőképpen át lehet érezni egy uralkodónője akaratát teljesíteni kívánó tábornok helyzetét.

Zene: A zenét igen nehéz megítélni a stílus egyedisége miatt, annyi viszont biztos, hogy megfelelően illeszkedik a középkori témához. Szinte teljesen a háttérbe szorul, mivel az ellenséges kastély lerombolására sokkal jobban kell figyelnünk.

Multiplayer: Általában minden játéknál a multiplayer rész hozza az igazi változatosságot; sokkal izgalmasabb barátunk, mint a gép ellen játszani. Ez itt sincs másként, és egyszerűsége és gyorsasága révén tökéletesen alkalmas játék könnyed csatározások lebonyolítására.

Intelligencia és nehézség: Az ellenfél intelligenciája, célzási képességei az idő előrehaladtával egyre javulnak. A játék nagy hibájának a nehézségi fokozat hiányát látom. Habár a négy kampány, és az azon belüli fokozatosan nehezedő 8 küldetés megfelelő skálázást jelent, de magasabb szintekre eljutva megoldhatatlan gondokba ütközhetünk. Ilyenkor egyetlen megoldásnak a dolog "pihentetését" láttam, másik kampányba kezdve, és később tapasztalatokban és gyakorlatban gazdagabban visszatérve tudtam csak úrrá lenni a helyzeten.

Összegzés: Izgalmas felüldülést jelent a sok magát vérkomolynak beállító játék után ez a könnyed kis lövöldözés, a fejlesztők mindent kihoztak egy első látásra unalmasnak tetsző rombolásból, egyetlenegy problémát a nehézségében látom; ennyit játékkal még nem szenvedtem, anélkül hogy abbahagyjam, mint ezzel. Volt olyan küldetés amit kénytelen voltam 15-20-szor is betölteni, és sok pályán elsőre szinte teljesen kilátástalannak tűnik a helyzet. De hogy még sokadjára is megtettem mutatja, hogy van ebben a játékban valami, ami újdonságot tud nyújtani. Könnyed szórakozást igérő üdítő színfolt, egy megtekintést mindenképpen megér.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások