Újabb Ericsson - PanTel együttműködés

Újabb Ericsson - PanTel együttműködés

2002. november 28. 19:01, Csütörtök
A növekvő nemzetközi verseny és a globalizáció legnagyobb kihívása, melynek a gyártók és szolgáltatók egyaránt meg kell hogy feleljenek, a jobb költséghatékonyság elérése. A PanTel és az Ericsson felismerték a megváltozott követelményrendszert és új típusú együttműködést, igazi partnerkapcsolatot építettek ki egymással.

A nemzetközi távközlési piacon lezajlott a hang és adatátviteli szolgáltatások fúziója. A távközlési szolgáltatók azon törekvésének, hogy internetalapú és kapcsolt áramköri hálózatukat egységesítsék, számtalan előnye van: a jobb minőség, a megbízhatóság, egységes felügyeleti rendszer bevezetése, gyorsabb adatátviteli sebesség, az infrastruktúra jobb kihasználása, rugalmasság, több fajta új szolgáltatás bevezetésének lehetősége, mindez csökkenő beruházási költségek mellett.

Ennek az innovatív megközelítésnek az Ericsson által nyújtott alappillérei:
  • Az Ericsson felhasználva nemzetközi tapasztalatát, érzékeli az új kihívásokat és segíti a szolgáltatókat a helyes válaszok megtalálásában. Az együttgondolkodás már a várható igények felmérésének fázisában megkezdődik, minden összetevőre kiterjed, beleértve az üzemeltetés és a támogatás elemeit is.
  • Együtt gondolkodik a szolgáltató szakértőivel és gazdasági számításokon alapuló üzleti modelleket, többvariációs megoldási javaslatot dolgoz ki. Sokfajta közös tevékenység tartozik ezen új megközelítési mód eszköztárába, többek között például: közös marketing, pre-sales tevékenység, üzleti megoldásokat bemutató műhelymunkák, workshopok.
  • A javasolt megoldások jellemzője a több lépésben megvalósuló, fokozatos kiépítés, mely alkalmazkodik az igények bővüléséhez, és nem terheli nagy tömegű lekötött beruházási tőkével a szolgáltatót.
  • Integrált, teljeskörű megoldásokat kiépíteni az Ericsson felfogásában azért könnyű, mert az Ericsson a nemzetközi szabványok szerinti illesztési pontokat, interfész protokolokat használja.
  • Az Ericsson javaslatai egyszerre adnak a szolgáltatónak folyamatos árbevételt biztosítva nagyobb üzemeltetési biztonságot, kiváló minőséget és gyorsaságot, rugalmasságot a változó előfizetői igények kielégítésére.

    A PanTel Rt. a hazai vezetékes távközlési piac vezető alternatív szolgáltatójaként mindig élen járt az új, az ügyfelek számára előnyöket nyújtó távközlési technológiák alkalmazásában. A PanTel már a liberalizációt évekkel megelőzően nyújtott IP alapú távbeszélő szolgáltatást (VoIP). A VoIP jogi kereteinek kialakítása, ill. az első VoIP engedély beszerzése egyértelműen az innovációs verseny első helyére pozicionálta a PanTelt. A távközlési liberalizációra készülve a PanTel a hagyományos technológiák felé is nyitott, ennek keretében történt - a meglévő IP alapú platform mellett - a hagyományos távbeszélő technológia meghonosítása is. A PanTel ezt is innovatív módon tette, így kialakult egy olyan egyedülálló technológiai bázis, amely az ügyfelek számára a leginkább testreszabott, költséghatékony, de továbbra is élenjáró műszaki megoldásokat kínál.

    A PanTel Rt. és az Ericsson Magyarország együttműködése több évre nyúlik vissza. Ezen együttműködés egyik fontos mérföldköve 2001-ben egy AXE digitális telefonközpont üzembe helyezése volt, majd 2002-ben sor került a második AXE központ megrendelésére. Az AXE a világon a legelterjedtebb telefonközpont rendszer, 135 országban több, mint 165 millió előfizető élvezi szolgáltatásait.

    Az együttműködés keretében a PanTel jelentősen kibővíti a már kiépített távbeszélő (ISDN) platformját. A platformbővítést alapvetően az alábbi tényezők teszik szükségessé:
  • A PanTel a közép-kelet-európai régió egyik vezető távközlési vállalataként a régióban szinte az összes távközlési szolgáltató partnereként a régióba belépő ill. onnan kilépő távközlési forgalom egyik csomópontjaként szolgál.
  • A hazai távközlési piacon, a liberalizáció által nyújtott lehetőséget kihasználva, az intézmények és vállalkozások teljes körű kiszolgálójaként internet-, adat- és távbeszélő szolgáltatást nyújt. A legutóbbi példa az Auchan: a PanTel az újonnan megnyíló két Auchan áruház teljeskörű távközlési szolgáltatójaként vállal szerepet.

    A PanTel legutóbbi hálózatfejlesztése során két Ericsson Access Ramp (EAR) egységet telepített, amelyek a PanTel hálózatában működő AXE telefonközpontokhoz kapcsolódnak. Az így létrehozott hálózat felhasználói analóg és digitális vonalakról egyaránt igénybe vehetik a PanTel hangszolgáltatásait, elérhetik a belföldi és nemzetközi telefonhálózatot, és használhatják a PanTel nemzetközi VoIP szolgáltatását is. Az új eszközök jól illeszthetők a jövő új generációs (Next Generation Network) hálózataiba is, olyan jövőálló beruházások, melyek alacsony beruházási és üzemeltetési költség mellett további bővítési lehetőséget is nyújtanak.

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások