A HP bemutatta OpenView családjának legújabb, nagy teljesítményű elemét

A HP bemutatta OpenView családjának legújabb, nagy teljesítményű elemét

2003. február 17. 18:21, Hétfő
A mobil és vezetékes szolgáltatóknak szánt HP OpenView Service Quality Manager szoftver egységes, valós idejű, a teljes vállalati szervezetre kiterjedő képet ad arra nézve, hogy a szolgáltatási szerződésekben (SLA) vállalt szinthez képest milyen hatékonysággal biztosítja a vállalat ügyfeleinek a beszédcélú és adatátviteli szolgáltatásokat. A vállalt szolgáltatási szintek teljesítése alapvető fontosságú a kommunikációs cégeknél, hiszen piaci versenypozíciójuk szempontjából a szolgáltatásminőség jelenti az egyik leglényegesebb tényezőt.

A HP integrált szolgáltatás-menedzselési architektúrájába illeszkedő HP OpenView Service Quality Manager automatizálja a vállalat saját működése és ügyfeleknek nyújtott szolgáltatásai terén vállalt szolgáltatási szintek definiálását, valós idejű figyelését és a kapcsolódó jelentéskészítést. Emellett a hálózat és a vállalati infrastruktúra aktív menedzselésével elősegíti a szolgáltatási szerződésekben meghatározott célkitűzések teljesítését. Ha a szolgáltatásminőség adott küszöb alá esik, automatikusan elindítja a szükséges korrekciós intézkedéseket, és haladéktalanul tájékoztatja a problémáról az illetékes vezetőket. Így többnyire valós időben, még azelőtt sikerül orvosolni a bajt, hogy az ténylegesen befolyásolná az ügyfél működését.

A szolgáltatási szerződések menedzselése mellett a HP OpenView Service Quality Manager - a releváns területekről, többek között a szolgáltató saját üzleti folyamatairól gyűjtött kiemelt teljesítménymutatókat összesítve - folyamatosan nyomon követi a szolgáltatásminőséget és jelentéseket készít róla. Így a vállalat gyorsan reagálhat a potenciális szolgáltatási problémákra.

A fenti funkciók révén teljes körű szolgáltatásminőség-menedzselés valósítható meg a vállalatnál - állítja Jim Grant, a HP OpenView üzletág elnökhelyettese: "A HP OpenView Service Quality Manager komoly fegyvert jelenthet napjaink vállalatai számára az éles piaci versenyben. Bonyolult folyamatokat automatizál, és lehetővé teszi a szolgáltatók számára ügyfeleik proaktív jellegű kiszolgálását, ezzel is mérsékelve az ügyfélvesztési arányt. Ugyanakkor a belső működés támogatásának rendszerköltségei szempontjából is jelentős költségmegtakarítást ígér."

Az optimális szolgáltatásbiztosítási megoldás kialakítása érdekében a kommunikációs cégek a HP OpenView ágazatvezető hiba- és teljesítmény-menedzselési, szolgáltatási hatáselemző és problémamegoldó termékeivel is kiegészíthetik a fenti szoftvert. A teljesítmény-menedzselés egészen a végfelhasználói eszközök szintjéig kiterjeszthető. A HP OpenView család tagjai az ágazatban egyedülállóan széles körű infrastruktúra-menedzselési képességeket biztosítanak. A HP a hozzáférési eszközöktől indulva a hálózati magon keresztül a szolgáltatási alkalmazásokig, minden területen képes garantálni, kezelni és nyomon követni a szolgáltatásforgalmat.

Nagy szolgáltatócégek segítségével a Hewlett-Packard hamarosan megkezdi a HP OpenView Service Quality Manager helyszíni tesztelését. A megoldás globális bevezetése 2003 áprilisában várható. A tesztek jelentős részét a HP OpenView család kapcsolódó termékeinek (pl. HP OpenView TeMIP) és más szállítók megoldásainak bevonásával végzik.

Jelenleg világszerte több mint 400 szolgáltató használ HP OpenView termékeket. A világ nagy nemzetközi távközlési cégeinek 80 százaléka futtat rendszerében HP OpenView szoftvereket, és az internetes eszközök 70 százalékát OpenView megoldásokkal menedzselik.

"A szolgáltatásminőség menedzselése, az SQM központi fontosságú terület az idén a világ kommunikációs szolgáltatói számára" - jelentette ki Sanjay Mewada, a Yankee Group távközlési szoftverstratégiákra szakosodott divíziójának igazgatója. "A minőséggel szemben támasztott elvárások kielégítéséhez a vállalatoknak a hálózat, a szolgáltatások és az ügyfelek szintjén egyaránt minden részletre kiterjedő átláthatóságot, jelentéskészítést és automatizálást kell biztosítaniuk. A HP Service Quality Manager szoftvere pontosan az SQM megvalósítása terén leggyakrabban tapasztalt problémákat veszi célba."

A HP OpenView Service Quality Manager natív módon nyílt, osztott architektúrája révén a szolgáltatók rugalmasan illeszthetik a megoldást működéstámogató rendszerük szükségleteihez, és zökkenőmentesen vezethetik be rendszerükben a fejlett hálózati szolgáltatásokat.

Az ágazati szabványok (XML és Java) követésének, a különféle OSS-rendszerek (pl. TeleManagement Forum SLA Handbook) támogatásának és a folyamatos szolgáltatás-modellezési munkának köszönhetően a HP OpenView Service Quality Manager olyan plug-in szoftveradaptereket is tartalmaz, amelyek bármely OSS-alkalmazás, menedzsmentrendszer, üzleti folyamat vagy mérőeszköz felé egyszerű kapcsolódási felületet nyújtanak.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások