Jönnek a kamerás mobilok

Jönnek a kamerás mobilok

2003. március 9. 21:16, Vasárnap


Miután az európai mobiltelefon piac az elmúlt évek során fokozatosan telítetté vált, a gyártók számára létfontosságúvá vált egy olyan "kritikus alkalmazás" keresése, amely újból meghozza a felhasználók vásárlókedvét.

Az európai mobiltelefon piac az elmúlt 10 évben rendkívül lendületes fejlődésen, illetve növekedésen ment keresztül, amely messze megelőzte többek között az amerikai szegmenst is. A mobilpiac az elmúlt 1 - 2 évben azonban Európa legtöbb országában telítetté vált, így a mobiltelefon gyártók, illetve mobilszolgáltatók eladásai elkezdtek jelentősen visszaesni. Ennek a visszaesésnek elsősorban a mobiltelefon gyártók látták kárát, a szolgáltatóknak a meglévő előfizetői tábor némileg biztonságot nyújt. Mivel azonban a szolgáltatók jelenleg elsősorban más társaságoktól átpártoló előfizetőkre számíthatnak, mintsem új felhasználókra, egyre jobban kiéleződik az árverseny, amely a szolgáltatók bevételeit is jelentősen lecsökkentette.

Égető szükség merült fel tehát az olyan kritikus alkalmazásokra, amelyek új készülékek vásárlására, illetve a különféle adat-alapú szolgáltatások intenzívebb használatára késztetik a vásárlókat. Ezen kritikus alkalmazások közé tartozhatnak a közelmúltban megjelent, és egyre szélesebb körben elterjedő fejlett mobiltelefonos játékok, amelyekről egy korábbi cikkben már szó volt, valamint a jelen írás alapjául szolgáló, digitális kamerával rendelkező mobilkészülékek.

Egyes ipari szakértők úgy vélik, a válságból való kilábalás első lépése, hogy a társaságok tudomásul vegyék a probléma jelenlétét. Az európai mobiltelefon gyártók, illetve mobilszolgáltatók számára az elmúlt években elért, várakozáson aluli bevételek, egyes cégek esetén pedig a halmozódó veszteségek intő jelek lehettek.

Néhány évvel ezelőtt még úgy tűnt, a harmadik generációs (3G) mobilhálózatok és mobiltelefonok újból óriási lendületet adhatnak majd a mobiltelefon iparnak. A gyártók hatalmas lendülettel vetették bele magukat a 3G mobilhálózatok, illetve mobiltelefonok kifejlesztésébe, a szolgáltatók pedig dollármilliárdokat áldoztak a különféle új rendszerek kiépítésére. Érthetően hidegzuhanyként érte a társaságokat, amikor nyilvánvalóvá vált, hogy a felhasználók döntő többségét nem érdekli a 3G által ígért nagysebességű csomagkapcsolt mobil adatátvitel, a jobb hangminőség, illetve a különféle videószolgáltatások lehetősége.

A legtöbb felhasználó mobiltelefonját kizárólag telefonálásra, illetve esetlegesen SMS szöveges üzenetek küldésére és fogadására használja, vagyis arra, amire azt eredetileg kitalálták. Az előfizetők ezen körét egyáltalán nem csábítják a különféle extraszolgáltatások, mint a mobil internet, a színes kijelző, a mobiltelefonos játékok, illetve a digitális fotók készítésének lehetősége, amelyekért ennek megfelelően nem is hajlandóak fizetni. Mindez egyúttal azt is jelenti, hogy ez a felhasználói kör mindaddig nem is cseréli le mobiltelefonját, ameddig az működőképes marad, kínáljanak a szolgáltatók bármilyen csábító akciót.

A mobiltelefonokért rajongó, készülékét gyakran újra cserélő, extraszolgáltatásokért is fizető felhasználók száma azonban viszonylag kevés. A nagy befektetők ennek megfelelően elvesztették bizalmukat a 3. generációs mobilhálózatok iránt, és a rendszerek bevezetése későbbre tolódott, illetve bizonytalanná vált.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások