2003. március 18. 16:50, Kedd
A különböző fogyasztói elektronikus berendezések fejlesztésével és gyártásával foglalkozó Sharp saját bevallása szerint gőzerővel folytatja a háromdimenziós LCD kijelzőkkel kapcsolatos fejlesztéseit, melynek eredményeképpen várhatóan már az idén kereskedelmi forgalomba kerülnek az első ilyen újgenerációs kijelzők.
A Németországban zajló CeBIT 2003 kiállításon a Sharp már be is mutatta első háromdimenziós képmegjelenítésre képes monitorának a prototípusát, melynek érdekessége, hogy mindenféle egyéb kiegészítő eszköz, speciális szemüveg nélkül képes térbeli objektumokat megjeleníteni.
A gyártó munkatársai elmondták, hogy a vadonatúj LCD kijelzőt úgy tervezték meg, hogy az mindkét emberi szem számára más-más képi információt juttasson el, és ennek köszönhetően érhető el a háromdimenziós megjelenítés. Az újfajta monitor használatát illetően lényegében egyetlen megkötés van csak, ami nem más, mint hogy a kijelző képét megfelelő távolságból kell nézni a megfelelő hatás elérésének érdekében.
A háromdimenziós LCD technológiák egyébként egy ideje már a kereskedelmi forgalomban is jelen vannak, ugyanis Japánban nemrégiben forgalomba került az a Sharp SH251iS típusjelzésű mobiltelefon, mely képes a háromdimenziós képmegjelenítésre. A Sharp természetesen továbbra is folytatni kívánja ezen újfajta mobiltelefon kijelző fejlesztéseit, ezzel párhuzamosan pedig hamarosan a hordozható számítógépek, valamint az asztali számítógépek piacán is elő kíván rukkolni háromdimenziós LCD monitoraival.
![](https://media.sg.hu/kep/2003_03/0318sharp2.jpg)
Sharp SH251iS
"Ha minden jól megy, akkor az első, háromdimenziós képmegjelenítésre képes monitorok akár már az idei évben megjelenhetnek a kereskedelmi forgalomban" - nyilatkozta a Sharp szóvivője a CeBIT-en az üggyel kapcsolatban, aki egyébként elárulta, hogy ezen újgenerációs kijelzők a kezdetekben nem lesznek éppen olcsóak, kezdőáruk ugyanis várhatóan 3000 euró körül alakul. A gyártó CeBIT-es standján egyébként egy 15 colos képátlójú 3D-s LCD monitor volt kiállítva, melyet 40-50 centiméteres távolságból kellett nézni a megfelelő hatás elérése érdekében. A Sharp többek között a Quake játékprogrammal demonstrálta az új technológiában rejlő lehetőségeket.