Devastation

Devastation

2003. április 7. 01:37, Hétfő
A társak után jöjjenek az ellenségek, belőlük is van szép számmal. Céljaink elérésében számos emberi és gépi ellenfél próbál megakadályozni, ezek közül talán a legidegesítőbbek a távcsöves puskával felszerelt emberek, akiket többnyire nem könnyű felfedezni a távolból. A automata géppuskaállványok nekem először igen nagy fejtörést okoztak, mert úgy tűnt, hogy nem lehet kilőni őket, de senkit ne tévesszen meg a dolog elsőre, ugyanis simán leszedhetjük őket, csak arra kell vigyázni, hogy ne menjünk túl közel hozzájuk. A gépesített ellenfelek ellen többnyire bejön az a taktika, hogy a lehető legmesszebbről, leguggolva lőjünk, és akkor nem sok bántódásunk eshet.

Az ellenfelek irtásához elengedhetetlen kellékek a fegyverek, amiből összesen több mint 30 féle áll rendelkezésünkre, leszámítva az alkalom szülte fegyvereket. Ez utóbbiból számos akad a pályákon, ugyanis rengeteg tárgy elmozdítható. Amit odébb tudunk tolni, vagy arrébb tudunk rúgni, azt többnyire kézbe is vehetjük, majd a jobb egérgomb nyomva tartásával el is dobhatjuk őket. Ezek a hadviselésnek nem a leghatékonyabb módja, főleg nem géppisztollyal vagy shotgunnal felszerelt ellenségek ellen, de mindenképp érdekes kipróbálni néhányszor.

Klikk ide! Klikk ide!

Most nézzük a komolyabb fegyvereket:

Közelharci fegyverek: mint a nevük is mutatja, közvetlen közelről alkalmazhatók legjobban, bár többségük (kivéve például saját ökleinket) jobb egérgomb lenyomásával eldobható, ez a funkció különösen a kés esetében hasznos. Gyakorlatilag ide sorolhatjuk az előbb említett alkalmi fegyvereket is.

Kézi fegyverek: ebben a kategóriában többféle pisztolyt találunk, amelyeket akár párosával is tudunk használni.

Géppisztolyok: hatótávolságuk és pontosságuk nem túl nagy, de közepes távolságra kiválóan alkalmazhatók, viszonylag könnyen tudunk fejlövést elérni velük, ami az ellenféllel való leszámolás leghatékonyabb és leggyorsabb módja.

Gépfegyverek és shotgunok: az előző kategóriához hasonló fegyverek, csak sokkal nagyobb sebzéssel. A shotgun csak kis távolságokra hatékony, de egy szűk folyosón talán a leghatékonyabb fegyvernek számít.

Klikk ide! Klikk ide!

Távcsöves puskák: egyik kedvenc kategóriám, ugyanis az ellenfeleket roppant nagy távolságokból is simán le tudjuk szedni egy ilyen fegyver segítségével.

Nehézfegyverek: ha igazán komoly sebzést akarunk elérni, akkor a három nehézfegyver valamelyikét kell előkapnunk. Sokszor ki tudnak menteni minket az esélytelennek látszó helyzetekből.

Speciális fegyverek: leginkább csak egy adott típusú célpont ellen használhatók, de néha elengedhetetlen kellékei a küldetéseknek.

Gránátok: a robbantási szakértők kedvencei, főleg csoportosan mászkáló ellenfelek ellen jó használni, hogy több legyet üthessünk egy csapásra.

A játékban a legérdekesebb "fegyver" a kamerával és robbanóanyaggal felszerelt patkány, amivel igen nagy meglepetéseket lehet okozni az ellenségnek.

Klikk ide! Klikk ide!

A Digitalo a játékhoz licenszelte a MathEngine Karma motort, ami az élethű fizikai megvalósításáért felel. Ennek köszönhetjük az UT2003-ból már jól ismert rongybaba fizikát (ott is ugyanez a motor oldotta meg), illetve a pályákon szanaszét heverő tárgyak látványos viselkedését is. Ha például felkapunk egy dobozt és arrébb dobjuk, akkor az úgy viselkedik mint a valóságban, de ugyanez a helyzet akkor is, ha például egy konzervdobozt meglövünk, akkor az megpördülve odébb repül. Egy ideig vicces, hogy mászkálás közben automatikusan odébb rúgjuk a körülöttünk levő tárgyakat, de egy idő múlva kezd idegesítő lenni (főleg mikor emiatt nem tudunk odamenni rendesen például egy asztalhoz), és olyan érzést kelt az emberben, mintha a világ legesetlenebb akcióhősét alakítaná, aki mindenben megbotlik. A fizikai megvalósítás valóban igen látványos és élethű, azonban számos hiba van benne, például gyakran előfordul olyan, hogy ha közvetlenül a lábunk elé dobunk egy dobozt akkor az eltűnik, vagy pedig félig besüllyed a padlóba.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások