Nem népszerű a mobil képüzenet a britek körében

Nem népszerű a mobil képüzenet a britek körében

2003. június 2. 23:03, Hétfő
Egy most kiadott jelentés szerint a brit mobiltelefon felhasználók alig 2 százaléka rendelkezik kamera-mobillal, de közülük is csak minden ötödik felhasználót érdekli a technológia.

Az amerikai J. D. Power and Associates marketing és piackutató cég éves jelentése mintegy kétezer brit mobiltelefon tulajdonos megkérdezésével készült a februártól márciusig tartó időszakban. A hétfőn nyilvánosságra hozott éves jelentés szerint a brit felhasználók érdeklődése növekszik ugyan a mobil képüzenetek küldésének lehetősége iránt, de a kamera-mobilok által gerjesztett többletbevételben reménykedő szolgáltatókat könnyen csalódás érheti.

A J.D. Power and Associates jelentése a kamera-mobilok más európai országokhoz viszonyított népszerűtlensége mellett a brit mobilfelhasználók szolgáltatókkal való elégedettségére is kitér. Ezen a területen a társaság szerint mindenképpen pozitív irányú változás történt az elmúlt évben.

"A felhasználók egyértelműen reagáltak a társaságok image-váltására, valamint a különböző népszerűsítő jellegű ajánlatokra" - mondta Gunda Lapski, a J.D. Power európai telekommunikációs és közműellátási szektorral foglalkozó igazgatója. Az MmO2, amely brit üzletágának nevét a tavalyi évben O2-re változtatta a korábban használt Cellnetről, jelenősen megnövelte népszerűségét a felhasználók körében. A Deutsche Telekom tulajdonában lévő T-Mobile, amely a tavalyi évben a One 2 One nevet vette fel az Egyesült Királyságban, viszont a négy helyi szolgáltató közül a leggyengébb eredményt érte el a népszerűség terén.

Jelenleg a brit háztartások 71 százalékában található mobiltelefon, de ezek 70 százalékában egynél több készülék is van, áll a J.D. Power jelentésében. A négy szolgáltató összesen mintegy 50 millió előfizetővel rendelkezik a Nagy-Britanniában. A brit Vodafone elsősorban az előre fizetett (kártyás) megoldások felhasználói körében élvez kiemelkedő népszerűséget, a France Telekom-féle Orange SA pedig az előfizetéses szolgáltatás terén bizonyult a legjobbnak.

A britek háromnegyede azonban az előre fizetett megoldásokat részesíti előnyben.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások