HP: új megbízások a pénzügyi szektorban

HP: új megbízások a pénzügyi szektorban

2003. június 11. 16:02, Szerda
A HP bejelentette, hogy számos új megoldás-szállítási és szolgáltatási megbízást nyert el az európai, közel-keleti és afrikai országokat átfogó EMEA régióban. A szerződések egyértelműen bizonyítják a vállalat pénzügyi szektorban való gyors ütemű növekedését. A HP részben új pénzintézetekkel kötött megállapodásokat, részben pedig a meglévő ügyfeleivel folytatott együttműködést bővítette ki. Fontos ügyfelei közé tartozik a NordLB Bank Group, a finn Luottokunta, az ABN AMRO Bank, az ukrán EXIM-Bank, a Szerb Nemzeti Bank, és a Credit Agricole Indosuez (CAI) Chevreux.

A HP emellett ma mutatta be új, Next Generation Front Office kezdeményezését, amelynek segítségével a bankok valódi értékesítési szervezetként léphetnek fel ügyfeleikkel szemben, s akár 50 százalékos költségmegtakarítás mellett fokozhatják teljesítményüket és bővíthetik bevétel-termelési lehetőségeiket. A termékek, szolgáltatások és megoldások kiegyensúlyozott kombinációjára épülő kezdeményezés a bankok front office szolgáltatásait veszi célba - tehát azt a kritikus területet, ahol az ügyfél a pénzintézettel találkozik.

Általánosságban véve elmondhatjuk, hogy, a HP nyílt, megbízható megoldásai és integrált szolgáltatásai hozzásegítik a pénzügyi szektor szereplőit üzleti folyamataik továbbfejlesztéséhez, üzemi hatékonyságuk javításához, valamint az IT-beruházások megtérülési ütemének felgyorsításához. A HP adaptív infrastruktúrája kritikus szerepet játszik az ágazatra vonatkozó hatósági előírások betartása, az üzleti követelmények dinamikus változásának követése, az alkalmazások, adatbázisok és infrastruktúra egyszerűsítése, valamint az üzleti reagálókészség növelése terén. A pénzügyi szektor számára kidolgozott megoldások köre számos területet ölel fel, az IT-infrastruktúrától a biztonsági megoldásokon és erőforrás-kihelyezési konstrukciókon át, a szolgáltatásokig és a fizetési opciókig.

"Tisztában vagyunk vele, hogy ügyfeleink jobb megtérülést várnak IT-beruházásaiktól. A HP szakértelmével ügyfeleink csökkenthetik a kockázatokat és megoldhatják bonyolult ágazat-specifikus problémáikat, így jelentősen csökkenthetik költségeiket," - nyilatkozta Kasper Rorsted, a HP EMEA régió ügyvezető igazgatója és a HP Nagyvállalati Rendszerek divízió EMEA alelnöke. "Emiatt az ágazat egyre több szereplője választja a HP-t partnerül, és aknázza ki a versenyelőny, a HP globális háttere és a technológiai együttműködések előnyeit."

"A HP átfogó megoldásaival,a Next Generation Front Office-szal, tanácsadói szolgáltatásaival és technológiai szakértelmével a bank - és a biztosítási szektor szereplői innovatívabbá tehetik ügyfélszolgálati funkciójukat és csökkenthetik költségeiket," - nyilatkozta Jim Eckenrode, a TowerGroup lakossági bankszolgáltatásokkal kapcsolatos kutatásokért felelős alelnöke. "Ezek az elvárások továbbra is kulcsfontosságúak, hiszen a folyamatos konszolidáció hajtotta az integrációs trend, valamint az egyre hatékonyabb és hatásosabb ügyfél-kommunikáció iránti igény létfontosságú a globális pénzügyi szektor szereplői számára."

A HP megoldásai és szolgáltatásai mellett döntő új ügyfelek között megtalálhatóak:

  • Európa egyik vezető bankja és az Egyesült Államok legnagyobb külföldi pénzintézete, az ABN AMRO Bank a közelmúltban Hollandiában és Franciaországban is a HP-t választotta szállítójául.

  • Hollandia: az ABN AMRO Bank egyetlen többcsatornás platformba kívánta konszolidálni értékesítési tevékenységét. Így valamennyi termékét az összes értékesítési csatornán keresztül, biztonságosan és egységesen forgalmazhatja. Az informatikai igazgatóság a HP-t bízta meg azzal, hogy fix határidős, rögzített költségvetésű projekt keretében végezze el az MCP (Multi Channel Platform, többcsatornás platform) környezetben szükséges munkálatokat. A HP számos sikeres projekttel bizonyította a teljes életciklust lefedő hozzáállása - a funkcionális tervezéstől kezdve egészen az üzemeltetési támogatásig - előnyeit. Így elnyerte az ABN Amro bizalmát, s több mint 4 millió euró értékben végzett tanácsadási és integrációs feladatokat különböző komplex biztonsági projektekben. A programnak köszönhetően az ABN AMRO Bank emelni tudta ügyfélszolgálata színvonalát, költségmegtakarítást ért el meglévő környezetében, felgyorsította új termékei bevezetési folyamatát, és visszafogta az új termékek és értékesítési csatornák bevezetésével járó költségeket.

  • Franciaország: az ABN AMRO Bank nemrégiben úgy döntött, hogy az IBM AIX platformról HP-UX-ra állítja át számos alkalmazást, köztük az Evolan Reportot is támogató informatikai rendszerét. (Az Evolan az egyik legelterjedtebb, alapvető, kulcsfontosságú banki szoftvercsomag, a Sopra Group terméke.) Ez az áttérés különös jelentőséggel bír a HP számára, mivel az Evolan csomag HP-UX migráció a korábban kizárólag IBM AIX alapokon működtetett szoftver történetében. Az ABN AMRO Unix szerverkörnyezetéhez bonyolult konszolidációs szolgáltatásokra is szükség volt. A pénzintézet a szintén pályázó IBM és Sun helyett, elsősorban technikai szakértelme miatt a HP-t választotta szállítójául, és két, MetroCluster kiépítésű, 16 processzoros Superdome kiszolgálót is vásárolt. A megbízás eredményeként az ABN AMRO, a szerverkonszolidáció kínálta hatékonyabb működéssel jelentősen csökkentette projekt- működési költségeit. A több mint egymillió eurós szerződés után a HP nyerte el az ABN AMRO Franciaország szintén rendkívül sikeres Windows 2000 migrációs projektjét is.

  • A Credit Agricole Indosuez (CAI) Chevreux, a Credit Agricole Indosuez értékpapír részlege a közelmúltban a HP-t választotta új, 96 darab, Linux operációs rendszert futtató blade szerver szállítására új, hitelkockázat-számításokat végző rendszeréhez. A CAI csökkenteni akarta ezen kulcsfontosságú üzleti területének működési költségeit: a rendszer folyamatosan hatalmas mennyiségű piaci adatot elemez, valós időben, s olyan bonyolult, létfontosságú számításokat végez, mint a VaR (Value at Risk, érték-kockázat). A CAI nem csak azért választotta kiemelt globális szállítójául a HP-t, mert minden szükséges hardvereszköz szállítani tud (beleértve a hálózati kapcsolókat is): fontos szempont volt a teljes integrációs tanácsadás és szolgáltatás, valamint a szakértelem átadása és az oktatás is. A HP RDP ("Rapid Deployment Pack", gyors telepítési csomag) és az "Insight Manager" eszközei kulcsfontosságú sikerfaktornak bizonyultak a Linux megoldás gyors bevezetésében; az RDP-t például minden egyes kiszolgálón használták. A gyors bevezetés mellett a CAI valódi teljesítménynövekedést is érzékelt a Linuxot futtató ProLiant blade szerverekkel, így még tovább növelhették a HP Linux megoldás kínálta teljesítménytöbbletet, ami a vállalat számára komoly költségmegtakarítást eredményezett.

  • A német NordLB Bank Group 2002-ben felvásárolta a Lietuvos Zemes Ukio Bankas-t (Litván Mezőgazdasági Bank), Litvánia egyik vezető és legnagyobb múltú bankját. Ez természetesen magával hozta a két bank litván képviseletének fúzióját, valamint az IT infrastruktúra egységesítését is. A számítástechnikai infrastruktúra modernizálása a NORD/LB Lietuva hosszú távú, az üzemeltetés teljes költségének (TCO) csökkentésére és a munkahelyek szabványosítására irányuló stratégiájának része. A projekt célja a helpdesk személyzet és a kapcsolódó költségek minimalizálása. A Nord/LB Lietuva a HP-t választotta stratégiai partneréül, az új IT infrastruktúra-megoldások szállítójául és a bank központjában, illetve fiókirodáiban működő IT infrastruktúra lecserélésére. A hároméves szerződés becsült értéke 1.7 millió euró. A HP a projekt keretében eddig több mint 700 PC-t, LCD- és hagyományos CRT-monitort, több mint 300 nyomtatót, hálózati eszközöket, valamint számos ipari szabvány szervert, vagyis több mint 1 millió euró értékű informatikai eszközt szállított a banknak.

  • Finnország vezető hitelintézetének, a Luottokuntának szolgáltatáskínálata bővítése, garantált szolgáltatási szintjei javítása, valamint az EMV (Europay, MasterCard, Visa) chipkártyák 2005-ben várható bevezetésének előkészítése érdekében kellett felújítania aktuális hardver- és szoftverinfrastruktúráját. A feladattal megbízott HP magas rendelkezésre állási szintű, UNIX-alapú Superdome szerverrel váltotta ki a bank régi mainframe-architektúráját. A roppant magas rendelkezésre állást igénylő IT-infrastruktúra Oracle9i adatbázist és Real Application Cluster (RAC) fürtmegoldást is tartalmaz. A HP Services emellett minden körülmények között a legmagasabb szintű rendelkezésre állást garantáló szoftver- és hardvertámogatási szolgáltatásokat is nyújt a finn szervezet részére. A UNIX-környezet bevezetése jelentősen megnövelte a Luottokuntánál működő infrastruktúra rendelkezésre állását és megbízhatóságát.

  • Az Ukrán EXIM-Banknak olyan teljes e-banking megoldásra volt szüksége, amellyel jobban kiszolgálhatja meglévő ügyfeleit, illetve újakat szerezhet. Mivel a HP megoldása felelt meg a legjobban az Ukrán EXIM-Bank elvárásainak, elnyerte a megbízást. A HP teljes elektronikus banki rendszert, többcsatornás integrációt, illetve a HP Nimius rendszerre, a HP szolgáltatásaira és a HP Unix platformra alapozott biztonsági infrastruktúrát szállít a pénzintézetnek.

  • A Szerb Nemzeti Bank 2002-ben Világbanki finanszírozással pályázatot írt ki új, Valós Idejű Bruttó Elszámolási (Realtime Gross Settlement, RTGS) rendszere, vagyis a szerb pénzügyi iparág fizetési gerince, az országot globális piacokkal összekötő híd kiépítésére. A HP segítségével a Szerb Nemzeti Bank RTGS rendszere már 2003 januárjában, egy rekordgyors, alig hat hónapos bevezetési ciklus után működésbe állt.

    A HP 25 éves szolgáltatási tapasztalattal rendelkezik a nemzetközi pénzügyi ágazatban. A világ legnagyobb áru- és értéktőzsdéi közül több mint száz a HP rendszereivel dolgozik. A globális hitelkártyapiac tranzakcióinak kétharmadát HP rendszereken dolgozzák fel. A világ értékpapír-ügyleteinek 95, elektronikus átutalásainak pedig 75 százalékát a HP technológiái támogatják.

    A HP mindent megtesz azért, hogy IT-infrastruktúra megoldásai, üzleti folyamatokhoz nyújtott támogatási szolgáltatásai, nagyvállalati menedzselő-alkalmazásai és integrációs szolgáltatásai révén növelje a pénzintézetek üzemi hatékonyságát, csökkentse állandó költségeiket, mérsékelje kockázataikat, és maximális stabilitás mellett biztosítsa számukra a jövőbeni növekedés és forgalombővítés lehetőségét.

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások