Canon: világszerte az innováció és a tudásmenedzsment élvonalában

Canon: világszerte az innováció és a tudásmenedzsment élvonalában

2003. július 22. 11:06, Kedd
A Canont a világelsők közé sorolták a legkiválóbb tudásalapú vállalatok globális ranglistáján - Global Most Admired Knowledge Enterprises (MAKE) - derül ki a Teleos KNOW Network-kel együtt készített felméréséből. A kutatás azokat a vállalatokat rangsorolja, melyek azáltal tettek jelentős versenyelőnyre szert, hogy a lehető legjobban kiaknázták a vállalati tudásbázisban rejlő innovatív potenciált élvonalbeli termékek és megoldások fejlesztésére.

A világ 500 vezető vállalatának középvezetőiből, valamint nemzetközileg elismert tudásmenedzsment szakértőkből álló zsűri kihirdette a 2003-as év Global MAKE győzteseit. A Canon mellett a Microsoft, a Nokia, a 3M és a General Electric is a díjazottak között szerepelt. A győztes vállalatok a hatékony tudásmenedzsment nyolc kulcstényezőjét világszerte a legkiválóbban alkalmazták, s ezáltal jelentős versenyelőnyre tettek szert. E tényezők az alábbiak:

  • Tudásalapú vállalati kultúra kialakítása
  • Az alkalmazottak folyamatos képzése és szaktudásuk továbbfejlesztése
  • Tudásalapú termékek és megoldások fejlesztése
  • A vállalat szellemi tőkéjének maximális kiaknázása
  • Megfelelő környezet kialakítása a hatékony együttműködéshez és a tudásmegosztáshoz
  • A megfelelő oktatási szervezet létrehozása
  • Értékteremtés az ügyfelek igényeinek alapos ismerete által
  • A vállalati tudás "befektetői értékké" formálása

    "A díjazott vállalatok szellemi és immateriális javaik portfoliója révén a jövőben sokkal kimagaslóbb eredményeket érhetnek el, mint versenytársaik" - mondta Rory Chase a felmérést végző független tudásmenedzsment kutató cég, a Teleos ügyvezetője.

    A Canon innováció iránti elkötelezettségét jelzi, hogy éves globális árbevételének 7.9%-át kutatás-fejlesztésre fordítja s a vállalat az Egyesült Államokban jelenleg a második a bejegyeztetett szabadalmak tekintetében.

    Hajime Tsuruoka, a Canon Europe elnök-vezérigazgatója így nyilatkozott: "A Canon folyamatos növekedésének, piaci elsőségének és stratégiai versenyelőnyének titka egyfelől az alkalmazottakra fordított, sokszorosan megtérülő tőke - folyamatos képzésük, tréningek és készségfejlesztés formájában - valamint a kutatás-fejlesztés terén a Canon rendelkezésére álló hatalmas szellemi tőke."

    A MAKE felmérés tanúsága szerint azok a vállalatok, amelyek az innováció és tudásmenedzsment által kívánnak növekedni, a befektetők számára versenytársaiknál kétszer gyorsabban képesek értéket előállítani.

    A kutatás azt is kimutatta, hogy a teljes befektetői megtérülés (Total Return to Shareholder), a profit, valamint a befektetett tőke megtérülése Return on Capital Employed (ROCE) voltak azok a mérőszámok, melyek a leglátványosabban kifejezték, hogy a tudásra építő vállalatoknál nagy osztalékra lehet számítani. Az a tény, hogy a Canon három egymást követő évben is rekord árbevételt könyvelhetett el, még inkább alátámasztja a Teleos elméletét, mely szerint az innováció és a tudásmenedzsment nagyban hozzájárulnak egy vállalat pénzügyi sikereihez.

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások