Pirates of the Caribbean

Pirates of the Caribbean

2003. augusztus 25. 03:03, Hétfő
Grafika: A Karib-tenger kalózainak grafikája nagyszerű, még a Sea Dogs grafikájánál is szebb. A tengeri színhelyek különösen emlékezetesek: a hajó ábrázolás, és a tengeri távlatok megjelenítése nagyon gondos kidolgozásra vall. A partok felépítése magával ragadó látványt nyújt: a változatos táj és növényzet még inkább valósághű környezetet teremt. A panorámák olyan festményszerű hatást keltenek. A tenger megrajzolása az eddigi legszebb: ahogy a víz visszatükrözi a holdfényt, vagy viharban elsötétedik az ég, és a hatalmas hullámok felcsapnak a hajóra, a játékos mintha ott lenne a fedélzeten. Az ütközetek alatt a szétszóródó hajótestek, a monumentális robbanások, ahogy a hajó legénysége menekül, akár egy filmbéli jelenetnek is beillene. Az árnyékolás dinamikus, a fény effektek egyenletesek, még a fű is hajladozik, amikor keresztülhaladunk a tájon.

A szárazföldön és a tengeren is perspektívikus az ábrázolás. Néhány helyzetben változtatható a nézőpont a jobb körültekintés érdekében, vagy hogy a tüzér szemszögéből láthassuk mi történik a tengeren. Ez részben jó, részben pedig nem túl előnyös, mert ha egy másik személy nézőpontját használjuk akkor arra az időre nem tudunk figyelni a saját karaktererünkre. Ami teljesen hiányzik azok a film betétek, amelyek fokoznák a hangulatot. A STORM 2 garafikai motor biztosítja a játék gördülékeny menetét, azonban a rendszerkövetelmények a Sea Dogs óta jelentősen megnövekedtek.

Kezelőfelület: A Karib-tenger kalózaiban egyszerre kell használni a billentyűzetet és az egeret. Az irányítás belső és külsőnézetes módban is történhet. A kezelés kifejezetten esetlen, főleg harc közben. Gyakran keresgélni kell a menük között, hogy mit kell csinálni, emiatt könnyedén el lehet bukni a csatákat.

Játékmenet: Nagyon marketing ízűnek tűnik, hogy az a játék amely eredetileg Sea Dogs 2 néven is megjelenhetett volna, ugyanazt a címet kapta, mint a film. Valószínűleg a kiadók szeretnének a játékhoz a közönség soraiból is vevőket toborozni, ami azért lehet rossz, mert a Pirates of Caribbeant nehéz új játékosoknak megtanulni.

Többjátékos mód: nincs.

Hangeffektek: A játékban sajnos a hangeffektek nem fokozzák a fantasztikus vizuális látványt. Lehet néhány hangot hallani a fő karaktertől, de ez tömör, rövid, és egyfolytában ismétlődik. A környezeti hangok sem dominánsak: például a tenger, vagy a vihar hangja nem elég meggyőző. A csaták alatt azonban kiválóak a hanghatások: a robbanás zaja, vagy az ágyú dörelye valóban élethű.

Zene: Élvezhető. A domináns dallamok nincsenek kihangsúlyozva. Annak ellenére hogy nincs túl sok különböző dallam, a cselekmény előrehaladásával párhuzamosan a hangsáv változik, így a korábban már ismert számokat újként ismerhetjük fel. Van néhány motívum, amit a Sea Dogs-ban is használtak már, talán ezzel próbáltak némi nosztaligaérzetet biztosítani.

Mesterséges intelligencia: A játék indításánál a főszereplőt ellátják néhány tanáccsal, de mindezt rögtön az elején kicsit nehéz értelmezni, és túl sok ahhoz, hogy megtudnánk jegyezni. Mint ahogy minden játékban, itt is rengeteg opciót lehet beállítani, és sok türelemre lesz szükség hogy megértsük mi mire való, mert nagy valószínűséggel számtalanszor meg fogunk halni mire rájövünk a beállítások helyes használati módjára. Nem ajánlom azoknak, akik nem rendelkeznek elegendő tapasztalattal a játékok terén.

Az ellenség mesterséges intelligenciája megfelelő, valódi kihívást jelent legyőzni. A legjobb tanács amit adhatok, hogy ha megtámad valaki próbáld a lehető legnagyobb távolságot tartani. Ne merészkedj közel, csak ha már van rutinod.

Összegzés: A Pirates of Caribean bepillantást nyújt az igazi kalózélet rejtelmeibe. Ha szeretnél izgalmas helyzeteket átélni, vagy szereted a tartalmas szerepjátékokat, akkor semmiképp se hagyd ki Pirates of Caribbeant, mert garantáltan az egyik kedvenceddé fog válni.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások