Csökken az Elender árbevétele

Csökken az Elender árbevétele

2003. október 8. 19:42, Szerda
[FigyeloNet] Az Elender Üzleti Kommunikáció Rt. az idén várhatóan 5 milliárd forint nettó árbevételt ér el, míg kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 430-450 millió forint lesz, közölte Kóka János, a társaság vezérigazgatója a szerdán Budapesten tartott sajtótájékoztatón.

Az Elender árbevétele az elmúlt évben 5,3 milliárd forint volt, ami az idén azért csökkent, mert a Sulinet szolgáltatás keretén belül 20-30 százalék közötti árengedményt adott a társaság. Kóka János elmondta, hogy az idén az árbevétel 50 százaléka származik a Sulinet szolgáltatásból, míg a másik fele különböző, internethez kapcsolódó eladásokból tevődik össze.

Kóka János elmondta, hogy az Elender Sulinet szerződése év elején járt le, s jelenleg még folyamatban van az a közbeszerzési eljárás, amelyen kiválasztják a program új szolgáltatóit. Az Elender indult a pályázaton, ám míg az le nem zárul, addig is nyújt szolgáltatásokat a Sulinet programhoz. A vezérigazgató elmondta, hogy a társaságnak jelenleg 750 bérelt vonali előfizetője van, ami 10 százalékkal több az egy évvel korábbinál. Hozzátette: az elmúlt években jelentősen csökkent a bérelt vonali szolgáltatásokért elkérhető összeg. Míg 1995-ben egy 64 kilobites korlátlan internetelérés 600 ezer forintba került, addig ma már csak 15 ezer forintot lehet elkérni ugyanezért.

Kóka: a Matáv és az Axelero árprést alkalmaz

A sajtótájékoztatón szó volt arról is, hogy az Elendernek több mint kétezer ADSL (aszimmetrikus digitális előfizetői vonal) üzleti előfizetője van. Ezzel összefüggésben Kóka János kifejtette, hogy a Matáv, illetve annak leányvállalata, az Axelero olyan árprést alkalmaz, ami másokat kiszorít, illetve nem enged be a lakossági ADSL-piacra. A vezérigazgató aláhúzta: ha továbbra sem változik a helyzet, akkor a Matáv-csoportnak, ezen belül az Axelerónak új monopóliuma alakul ki az ADSL-piacon. Kóka János elmondta: az árprés lényege az, hogy a Matáv, illetve az Axelero nagykereskedelmi ADSL ára nagyobb, mint amennyiért az Axelero a végfelhasználóknak ezt a szolgáltatást eladja.

A vezérigazgató elmondta, hogy az Elender az ADSL-előfizetők számára akciót indított, amelynek lényege, hogy nem kell az előfizetőknek belépési díjat fizetniük, s az év végéig a szolgáltatást is ingyen adják nekik. Azoknak az ügyfeleknek, akik még az idén ADSL-szerződést kötnek az Elenderrel, a társaság januártól átlagosan 20 százalék kedvezményt ad a jelenlegi tarifához képest. A szóban forgó kedvezmények a lakossági, az üzleti és az irodai felhasználókra egyformán vonatkoznak, s az újonnan szerződők egyéves szerver és kliensoldali vírusvédelmet is kapnak ingyen az Elendertől. Kóka János elmondta, hogy az akcióra 40 millió forintot költenek, s azt várják, hogy év végéig mintegy ezer új ADSL-előfizetőjük lesz.

Nyereséges az Index

Kóka János elmondta azt is, hogy az Elender 31 százalékos tulajdonában lévő, ugyanakkor az Elender vezetése alatt működő Index internetes újság jól gazdálkodik az idén: az első félév végéig 43 százalékkal növelte árbevételét, amely így június végére 200 millió forint fölé nőtt. Az index a tervek szerint éves szinten 450 millió forint árbevételre tesz szert, s EBITDA-eredménye pedig 50 millió forint körül lesz.

Kóka János elmondta, hogy az Elender az idén 250 millió forintot fektet be, s a jövő évtől azt várja, hogy a januárban hatályba lépő új hírközlési törvény hatására csökkennek a társaság költségei. Részben azért, mert a távközlési szolgáltatók áttérnek a költség alapú árazásra, illetve az új törvény az Elender várakozásai szerint korlátozza a Matáv versenyellenes magatartását. A vezérigazgató úgy vélte, ha az új törvény hatásai jelentkeznek a piacon, akkor nagy mértékben, akár 20-60 százalékkal is csökkenhetnek a nem szélessávú (dial-up) internetezéssel kapcsolatos távközlési költségek.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások