2003. október 27. 14:14, Hétfő
A mobilszámok hálózatok közötti átvihetősége (Mobile Number Portability, MNP) új feladat elé állítja a mobilszolgáltatókat. Alaposan elő kell készíteniük, ha be akarják vezetni ezt a lehetőséget.
Az Európai Unió ajánlásának hatására egyre több európai országban alkotnak törvényt arról, hogy az előfizető akkor is megtarthatja hívószámát - sőt az előhívót is -, ha más
mobilszolgáltatóval köt szerződést. A mobilszolgáltatóknak fel kell készülniük arra, hogy meg tudják adni ezt a szabadságot az előfizetőknek, függetlenül attól, hogy képesek-e megtartani - esetleg növelni - piaci részesedésüket. Sőt, a más mobilszolgáltatóval való szerződéskötésnek csak annyiból szabad majd állnia, hogy az előfizető kéri ezt és
hívószámának átvitelét bármely mobilszolgáltatói üzletben. Minden más teendőt - a korábbi szolgáltató értesítését, az előfizetői adatok hibátlan közlését, egy új SIM-kártya kiküldését - a mobilszolgáltatónak kell elvégeznie.
A Kapsch CarrierComnak a hívószámok átvihetőségére vonatkozó újításával a mobilszolgáltatók határidőn belül és minimális költségen be tudják vezetni a felettes szervek előírásait. Az IT Process Management elnevezésű rendszer segítségével a
folyamatok működési elemeik nélkül is meghatározhatók, és bármikor, nagy programozási költségek nélkül alkalmazhatók.
Az átvitt hívószám kéréstől függően tárolható egy központi adatbázisban (Master Routing Datebase) vagy a mobilszolgáltatók által nyilvánosan közölt összes adatbázisban. Az adatbázisban az előfizető adatai között ott található az a mobilszolgáltató, amellyel éppen szerződéses viszonyban van, így az összes szolgáltató
nyomon tudja ezt követni.
Az új műszaki megoldást egyszerűen be lehet vezetni bármely, már működő
információtechnikai környezetben (ügyfél- vagy rendelésnyilvántartás, számlázás). Éppen azért, hogy a hívószám átvihetőségére vonatkozó műszaki megoldásban maga a hívószámátvitel automatikus és hibamentes legyen, a Kapsch Provisioning NetXtender
elnevezésű műszaki megoldását alkalmazzák.