Hányan nyitják meg a kéretlen leveleket?

Hányan nyitják meg a kéretlen leveleket?

2003. október 31. 10:31, Péntek
[INFINIT] A kéretlen elektronikus levelek elszaporodásával egyre nehezebb helyzetbe kerülnek az üzeneteiket a potenciális ügyfelekhez eljuttatni igyekvő e-kereskedők, hirdetők. Az Opt-in News legújabb felmérése, amely a HTML alapú e-mailek küldői körében készült, megállapította, hogy a vállalatok közti (B2B) üzleti célú hírleveleket tekintik meg a felhasználók a legnagyobb arányban.

A 2003-as felmérés eredményei azt mutatják, hogy az üzleti szakembereket megcélzó hírlevelek 71%-os megnyitási arányt könyvelnek el, szemben a lakossági fogyasztókat megcélzó elektronikus folyóiratok 41%-os eredményével. Míg a B2B hírleveleket a tavalyi adathoz képest 2%-kal nagyobb arányban tekintették meg, addig a B2C (lakossági fogyasztókat megcélzó) hírlevelek nézettsége a korábbi 49%-hoz képest visszaesett.

A B2B direkt e-mailek ugyancsak jobban szerepeltek B2C társaiknál. Az üzletembereket megcélzó, a címzett jóváhagyását megkövetelő direkt e-mail kampányok 52%-ban voltak eredményesek, miközben a B2C típusú közvetlen ajánlatok a 2002-re jellemző 46% után idén csak 32%-ban kerültek "meghallgatásra".

Az Opt-in News a kiküldött levelek megnyitási aránya alapján határozza meg az értékeket. A HTML e-mail segítségével a marketingszakemberek meg tudják állapítani, hogy a levelek hány százalékát nyitották meg.

A legmagasabb megtekintési aránnyal (73%) a kanadai B2B pénzügyi hírlevelek büszkélkedhetnek. A kanadai B2B és a kínai B2C e-mail hirdetéseket szintén magas arányban (67-67%) nyitották meg a címzettek. Az e-kiskereskedők nagy bánatára az amerikai lakossági vásárlást ösztökélő hírleveleket tekintették meg a legkisebb valószínűséggel (14%). Az amerikai informatikai szakembereknek küldött üzenetek megnyitási aránya pedig kevesebb mint feleannyi volt, mint az európai kollégáik esetében.

A B2C levelek olvasottsága terén bekövetkező visszaesés részben a kéretlen levelek elburjánzásának tudható be. Az email-használók alapjáraton törlik, és csak elvétve tekintik meg a beérkező spameket. Az InsightExpress és a Unspam 1.500 online fogyasztó részvételével lebonyolított közös felmérése szerint az amerikai felhasználók személyes postafiókjában az elmúlt 12 hónap során beérkező levelek 76%-a spam volt, ami már-már ellehetetlenítette a levelek normális átböngészését.

A kéretlen e-mailek olyannyira feldühítették a felhasználókat, hogy 75%-uk egy országos "ne küldj spamet" nyilvántartás létrehozását is támogatná. A megkérdezettek 78%-a feliratkozna, amennyiben egy ilyen nyilvántartás elkészülne.

Az internethasználók másik nagy bosszúságát a pornográf e-mailek jelentik. A felmérésben résztvevők válaszai szerint a személyes email-azonosítójukra küldött kéretlen levelek 26%-a pornográf témájú. A szülők 88%-a aggódik amiatt, hogy gyerekük esetleg ilyen leveleket kap. Ennek eredményeképpen csaknem egyöntetűleg (96%) érdeklődnek a gyerekeik leveleinek pornószűrésére alkalmas eljárások iránt.

A megkérdezettek úgy vélik, a munkáltatóknak is nagy a felelőssége abban, hogy megóvja az alkalmazottak levelesládáját az oda szánt pornográf spamektől. A válaszadók 62%-a szerint a kéretlen pornográf üzenetek barátságtalan munkakörnyezetet alakítanak ki. Az e-maillel rendelkező amerikai dolgozók 37%-a vallotta be, hogy a kéretlen levelek elterelik figyelmüket a munkától, 45% szerint sokkal hatékonyabban végeznék munkájukat, ha kevesebb ilyen üzenetet kapnának.

A felmérés ismét megerősítette, hogy a fogyasztókat bosszantják a kéretlen levelek, s ezúttal igencsak előtérbe került a cégek felelőssége is.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások