Karácsonyi online bevásárlás - felmérés

Karácsonyi online bevásárlás - felmérés

2003. november 1. 10:25, Szombat
[e-kereskedelem] A CoolSavings.com közelmúltban készített felmérése során arról kérdezte a fogyasztókat, milyen eszközöket vesznek igénybe on-line vásárlásaik alkalmával. A válaszadók 60%-a on-line kuponokat használ, míg 34% a neten keres akciós ajánlatokat.

A világhálón történő vásárlásokat a fogyasztók többféleképpen igyekszenek mind idő, mind pénz szempontjából kedvezővé tenni. Az on-line kuponok és promóciós ajánlatok mellett a megkérdezettek 31%-a az e-mail-ben érkező tájékoztatókat kedveli, melyek az általuk kiszemelt üzlet különleges ajánlatairól, illetve árleszállításairól szolgál információval. Mindezek mellett a válaszadók 13%-a ajándék-, illetve kívánságlisták alapján kiküldött értesítések alapján spórol pénzt és időt az on-line vásárlásokat illetően. A fogyasztókat arról is megkérdezték a felmérés során, mely vonások ösztönzik őket a neten való pénzköltésre. A válaszadók 34%-a az ingyenes házhozszállítást, 33% a kényelmet, míg 23% az összehasonlító vásárlás gyors lehetőségét említette.

A megkérdezettek válaszaiból az is kiderül, hogy a tavalyi karácsonyi szezonhoz képest mennyiben változtatnak az ünnepi vásárlások gyakorlatán. A válaszadók 7%-a azt tervezi, ebben az esztendőben több pénzt költ ajándékokra, míg 38% nagyjából ugyanannyit szán az ünnepi vásárlásra, mint tavaly. A megkérdezettek 31%-a kevesebbet szándékozik kiadni, mint az előző évben, míg 21% szerint még korai lenne a kérdésre válaszolni.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások