Crashday

Crashday

2003. november 3. 00:19, Hétfő
Az 1990-es Stunts nagyon népszerű volt, sőt a játék - hihetetlen, de - még ma is aktív közösséggel rendelkezik. Sikerét nagyrészt a versenypályán elhelyezett akadályoknak - ugratók, csövek, döntött kanyarok - köszönheti, amelyekkel őrült mutatványokat lehetett bemutatni. Ráadásul a pályákat a hozzá adott szerkesztőben magunk is könnyedén elkészíthettük, amely akkoriban hatalmas újításnak számított.

Bár voltak kísérletek a folytatásra, egy évtizedet kellett várnunk egy olyan játékra, amely továbbviszi a nagy előd hagyományait. A MoonByte Studios három éve kezdte meg ugyanis a Crashday fejlesztését. Az ugratók, ciklonok, és a pályaszerkesztő visszatérnek - 2003-as játékhoz méltó színvonalon.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!


A beígért szolgáltatások listáját olvasva határozottan kellemes az összkép. A jó autós játék elsősorban az autók fizikájáról ismerszik meg, amire itt a rengeteg ugrató miatt még inkább szükség van. A videókat szemlélve ezzel nem lesz gond - remélhetőleg a szimuláció és az árkád élvezetes keverékét kapjuk majd. A játék támogatja a különböző kontrollereket, így a kormányokat, és a force feedbackes eszközöket. Ígéretesnak tűnik a valósidejű törésrendszer, felgyűrődő és leszakadó alkatrészekkel.

Ami mindenképpen kiemeli a tucatjátékok tengeréből a Crashdayt, az a beépített pályaszerkesztő. Mindenki könnyen és egyszerűen építhet majd magának egyedi versenypályát, amin aztán összemérheti tudását akár a gépi ellenfelekkel, akár a többi játékossal. Helyszínül választhatunk többek között városi, országúti, vagy akár off-road száguldozást.

Klikk ide!Klikk ide!


A 20 féle választható autó már elsőre is ígéretesnek hangzik, de ez csak a jéghegy csúcsa. A közösség a szintén mellékelt eszközzel bizonyára autók százait fogja megépíteni és közkinccsé tenni. Az autók egyébként tuningolhatók (motor, felfüggesztés, kipufogórendszer, optikai elemek), és persze ronggyá törhetők.

Klikk ide! Klikk ide!
Klikk ide! Klikk ide!


A nyolcféle játékmód remélhetőleg minden igényt kielégít majd. Ezek egy- és többjátékos módban is elérhetőek.

  • kaszkadőrmódban az ugratók, fordulók, ciklonok teljesítéséért kapunk pontokat.
  • gyorsasági versenymódban az idő vagy a többi játékos lesz az ellenfelünk.
  • a Carmageddont idéző törés-mód célja, hogy a másik játékost minél előbb mozgásképtelenné tegyük.
  • kiütés-módban minden kör végén kiesik a legutolsó versenyző. Csak egy maradhat! :)
  • a gyorsasági bomba mód ismerős lehet a Féktelenül című filmből. Ha bizonyos szint alá csökken járművünk sebessége, végünk.
  • zászlórablás: az Insane után itt is kipróbálhatjuk ezt az FPS-ekből elcsent játékmódot.
  • egy másik remek multiplayer mókának ígérkezik a "passzold át a bombát" mód. Ha a kiválasztott játékos nem tudja átadni valakinek az időzített csomagot, a levegőbe repül.

    Klikk ide! Klikk ide!


    A képek szerintem magukért beszélnek, nem szabad azonban elfelejtenünk, hogy ezek visszajátszások - azok pedig mindig szebbek. Az alfa verzióból készült háromperces videóban mozgás közben is megtekinthetjük a játékot. Egyébként számos kameranézet közül választhatunk (belső nézetet is), lesznek időjárási és napszak effektek.

    A gépigény az előzetes adatok alapján nem tűnik vészesnek (P3 1 GHz, GF3). Megjelenés: 2003/2004 telén, legkésőbb tavasszal. Demó lesz!

    Kapcsolódó linkek

  • Listázás a fórumban 
    Adatvédelmi beállítások