Magyarországon is bemutatták a Microsoft Office Rendszert

Magyarországon is bemutatták a Microsoft Office Rendszert

2003. november 4. 21:15, Kedd
2003. október 21-i New Yorkban megtartott termékbejelentés után - amelyen maga Bill Gates jelentette be a Microsoft Office Rendszert -, a mai napon a Microsoft Magyarország nevében Vityi Péter is bejelentette a termék hazai elérhetőségét.

"A korábbi Office csomagoktól eltérően az új Office Rendszer a kliens alkalmazásokon túl kiszolgálókat és szolgáltatásokat is tartalmaz, melyek integrációja révén szervezeti hatékonyságra és a vállalati háttéralkalmazásokkal való szoros integrációra képes. Azt gondolom ennek az integrációnak nyertesei mindazok, akik számára érték az információ és a munkatársakkal való csapatmunka. Az új Microsoft Office méltán nevezhető egységes rendszernek, melynek megjelenése új távlatokat nyit az integrált kommunikáció és adatfeldolgozás területén minden felhasználó számára." - mondta Vityi Péter, a Microsoft Magyarország ügyvezető igazgatója.


Az Office mostanra részegységeiben teljesen együttműködő, egységes rendszerré vált, és a vállalati élet minden területére olyan megoldást jelent, amelyen keresztül hatékonyan, szabványos és elterjedt felületen összekapcsolhatók egymással. Olyan kutatásokról is beszámolt Vityi Péter, amelyek bizonyítják, hogy vezető cégek már ma is versenyelőnyhöz jutnak a Microsoft Office Rendszer hatékonyságnövelő megoldásai révén. Ez a vizsgálat - amelyet a Navigant Consulting Inc. végzett a Microsoft megbízásából - kimutatta, hogy az ezt a megoldást használó infomunkások hetente két óra további munkavégzési képesség birtokába jutnak túlórázás nélkül, hogy a vállalatok dolgozónként átlagosan 4000 dollár nettó jelenértékre tesznek szert, valamint hogy a megoldások átlagban mindössze nyolc hónap alatt behozzák az árukat.

A Microsoft Office Rendszer tizenegy terméket, négy kiszolgálót, két szolgáltatást foglal magában. Ez kiváló bizonyítékul szolgál a Microsoft kiemelt figyelmére, amely az infomunkások, a munkájuknak keretet adó csoportok és a nekik munkát adó vállalatok hatékonyságának fokozásáról szól és a céljaik megvalósításához nyújtandó segítségre irányul. A Microsoft Office Rendszer az Office alapvető csomagjain túl (Basic, Standard, Professional) tartalmazza, a Visio, a FrontPage, a Publisher és a Project alkalmazások továbbfejlesztett változatait. Három teljesen új program, a Microsoft Office OneNote, a Microsoft Office InfoPath valamint az Microsoft Office Outlook with Business Contact Manager, továbbá négy kiszolgáló, köztük az új Office Live Communications Server 2003 és az Exchange Server 2003 is része a rendszernek. Ehhez párosulnak még további szolgáltatások (például a Microsoft Office Live Meeting) és megoldások, amelyek segítséget nyújtanak az embereknek és a szervezeteknek az információk jobb hasznosításához, az együttműködés hatékonyságának fokozásához, valamint az üzleti folyamatok egyszerű integrálásához.


"Az új Office Rendszer hatalmas előrelépés az infomunkások számára" - jelentette ki Bill Gates, a Microsoft elnöke és fő szoftvertervezője. "Fokozza az információkkal végzett munka hatékonyságát - ebből fakadóan a vállalatok nyereségességét is. Ez abból ered, hogy új, innovatív módszereket biztosít a kommunikációra, az információk megkeresésére és megosztására, valamint a komplex projektek irányítására."

A vállalati ügyfelek anyagi téren is megmutatkozó javulásról számolnak be A Navigant Consulting által végzett vizsgálat 14 vállalat gyakori üzleti folyamatait tanulmányozta. A Navigant által elemzett cégek közé tartozott például a Siemens AG, amely világviszonylatban vezető szerepet tölt be különféle gyártási, informatikai és távközlési területeken. A beszámoló közli, hogy a Siemens infomunkásai a Microsoft Office Rendszer segítségével 20 százalékkal rövidebb idő alatt tudták elhelyezni a vállalat irataiban a kapcsolattartó adatait és az előírt jogi nyilatkozatokat. A Siemens véleménye szerint az új Office Professional Edition beépített XML (Extensible Markup Language) funkcióinak és a Microsoft Office Outlook 2003 névjegyalbumának köszönhetően nemcsak időmegtakarítást értek el, hanem a dokumentumokban előforduló hibák számát is sikerült 20 százalékkal csökkenteniük.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások