2003. november 6. 13:36, Csütörtök
A HP Magyarország új szolgáltatást mutatott be Menedzselt Biztonsági Szolgáltatás néven. Az erőforrás-kihelyezési és központilag menedzselt konstrukcióban kialakított megoldással a HP magas humán költségek nélkül, havidíjét kínál biztonsági szolgáltatásokat a vállalati adatvagyon védelmére. Az új szolgáltatás első hazai megrendelője a British American Tobacco.
Az informatikai biztonság az információtechnológia egy különösen nagy felkészültséget, szaktudást és folyamatos képzést igénylő területe, éppen ezért viszonylag kevés, ám igen jól megfizetett szakember ért hozzá. A HP Magyarország legújabb szolgáltatásával költséghatékony alternatívát kínál a túlterhelt IT osztályok biztonsági feladatokkal való ellátása helyett, így a vállalatok alaptevékenységükre koncentrálhatnak, és nem kell kompromisszumokat kötni drága és naprakész tudással rendelkező vagy olcsó és alacsonyan képzett biztonsági szakemberek alkalmazásával. Az infrastrukturális nagyberuházásoktól is mentesülhet akár a vállalat mivel az eszközök is a szolgáltatás részét képezhetik.
A HP tanácsadói számos nemzetközi informatikai biztonsági bizonyítványt szereztek, okleveles szakértők. A HP Magyarország a Menedzselt Biztonsági Szolgáltatás konstrukcióban először Menedzselt Tűzfalszolgáltatást, illetve a magasabb szintű Monitorozott Tűzfalszolgáltatást kínál megrendelőinek. Mindkét megoldáshoz a technológia legmagasabb szintjét képviselő CheckPoint VPN-1 Pro NG szoftvert használják a Nokia IP Security Apppliance hardverplatformon, amely biztosítja a magas rendelkezésre állást, illetve igény esetén a tűzfalrendszerek fürtözését is.
Mindkét szolgáltatáscsomag tartalmazza a kezdeti biztonsági felmérést, a tűzfalrendszer megtervezését, dokumentálását és megvalósítását. Rendszeres feladatok közé tartozik a konfiguráció mentése és szükség esetén visszaállítása, a rendszer folyamatos biztonsági frissítése. Az ügyfél rendszeréhez való hozzáférést titkosított VPN csatorna és chipkártyával azonosított beléptetés biztosítja. Az emelt rendelkezésre állásról csereeszközök tartalékba állítása, valamint a garantált szolgáltatási szint (Service Level Agreement, SLA) gondoskodik. A Monitorozott Tűzfalszolgáltatás ezen felül magában foglalja a folyamatos elérés monitorozását, a naplófájlok napi elemzését, valamint heti és havi jelentések készítését. Az új szolgáltatás első megrendelője, a British American Tobacco a két konstrukció kombinációját használja.