A Matáv az Avaya termékportfóliójával is fejleszti kínálatát

A Matáv az Avaya termékportfóliójával is fejleszti kínálatát

2003. november 20. 14:47, Csütörtök
A Matáv Üzleti Megoldások Üzletága 2003. novemberétől kibővíti kínálati portfolióját. Az új szolgáltatások a Matáv Csoport tagvállalatainak és az informatikai piac elismert szereplőinek - így többek között az amerikai Avaya-nak - a bevonásával készültek, egyesítve a távközlés és az informatika legújabb fejlesztéseit.

A vállalati ügyfeleknek kínált hat új megoldás közül négyben az Avaya IP technológiája kap hangsúlyos szerepet, ezek az ügyfélkapcsolati, a távoli elérés megoldás, a kereskedelmi láncok számára, valamint a szállodáknak kialakított csomag. Az Avaya és a Matáv közötti partneri megállapodás ünnepélyes aláírására november 20-án került sor.

A Matáv egyre jelentősebb szerepet kíván játszani a magyarországi megoldásszállítói piacon, s az Avaya termékportfóliójának felhasználásával a különböző gazdasági szektorok eltérő üzleti folyamatait kiszolgáló új szolgáltatáscsomagokkal lépett most piacra. Az új megoldásokban az Avaya termékelemek több évtizedes fejlesztési tapasztalatát hasznosítják.

Az új üzleti csomagok egyike a Matáv "távoli elérés" megoldása, amelyben az Avaya IP Telefonia szerverek segítségével a felhasználóknak lehetősége van a munkahelyi hálózatra bejelentkezni - tartózkodási helytől függetlenül, használhatják a megszokott irodai telefonszolgáltatásokat, valamint elérhetik a vállalati adatokat tartalmazó LDAP szervert - mutatta be a megoldást Szuszkó László, partnerkapcsolati vezető. A rendszer fő eleme az Avaya Softphone eszköze, mely a Road-warrior és Telecommuter üzemmódja segítségével az éppen elérhető sávszélességtől függetlenül nyújt tökéletes hangminőséget, egységes szolgáltatást.


A Road-warrior üzemmód nagy sávszélesség meglétekor (min. ADSL) nyújt megbízható megoldást egy multimédiás személyi számítógép "telefonként" való használatával. Ebben az üzemmódban mind a hang, mind pedig a jelzésrendszer az IP kapcsolatot használja.

A Telecommuter üzemmód azon felhasználók részére segít az egységes szolgáltatások elérésében, akik nem rendelkeznek nagy sávszélességű kapcsolattal. Ebben az esetben a rendelkezésre álló kis sávszélességet a személyi számítógépen futó Avaya Softphone alkalmazás "csak" a vállalati szolgáltatások elérésére (hangposta, konferenciahívás, LDAP szerver elérése, hívástovábbítás stb.) használja, az audiokapcsolatot pedig egy tetszőlegesen megadott telefonállomás (pl. a felhasználó mobilkészüléke) felé építi fel, biztosítva a megfelelő hangminőséget.

A Matáv ügyfélkapcsolati megoldásában fontos szerepet kapnak az Avaya Contact Centerek, amelyek különböző, előre definiált és az ügyfélkapcsolat működése során dinamikusan alakuló szabályok szerint juttatják el a beérkező hívásokat a megfelelő ügyintézőhöz. Az Avaya Contact Centerek használatával az ügyintézők például különböző tudásszintű csoportokba sorolhatók, a már meglévő személyes hívásrekordok alapján pedig előre megbecsülhető az ügyfelek "sorban állási" ideje. Ezeket az adatokat felhasználva elérhető, hogy a dinamikusan működő Avaya ügyfélkapcsolati rendszer az ügyfeleket a lehető legrövidebb időn belül a megfelelő ügyintézőhöz kapcsolja. A személyes és üzleti adatok, valamint az ügyfél korábbi kontaktusainak története az ügyintéző előtt megjeleníthetők, ezáltal a kiszolgálás gyorsabbá, személyesebbé, professzionálisabbá válik, nő az ügyfelek elégedettsége.

A Matáv kereskedelmi láncoknak szóló megoldásában az Avaya Communication Manager "Mobility" szolgáltatáscsomagjának része a raktárakban, áruházakban alkalmazható DECT vezeték nélküli rendszer. Emellett az EC500 szolgáltatás segítségével a felhasználó számára érkező hívások egyszerre csengenek az asztali, valamint a mobil készüléken. A felhasználó eldöntheti, hogy melyik készüléken válaszol a hívásra. Ha a munkahelyén tartózkodik, az asztali készülékén, ha az irodán kívül, akkor a mobilján. Így nincs elveszett hívás, nő az ügyfelek elégedettsége és csökkennek a telekommunikációs költségek.

Az egygombos hangrögzítés szolgáltatás lehetővé teszi, hogy a hívások alatt a telefonkészüléken egy billentyű lenyomásával kezdeményezzük a beszélgetés rögzítését. Az így rögzített hanganyag az Avaya üzenetkezelő központba kerül, ahol bármikor előkereshető. Az Avaya üzenetkezelő központ segítségével a rögzített üzenetek, vagy hívások telefonon keresztül bárhonnan a postafiók tulajdonosa által visszahallgathatóak, vagy akár e-mailben - csatolt hangfájl formájában - letölthetőek.

A Matáv szállodai csomagjában helyet kapott az Avaya Communication Manager "hospitality" megoldása, amely a szállodai személyzet munkáját segíti, valamint a vendégeket igyekszik mind jobban kiszolgálni. Az Avaya szerverek illesztése a szállodai hálózatokhoz lehetővé teszi az egykapus vendégfelvételt, amely segítségével az érkező vendég adatainak szállodai rendszerbe való bevitelével egyidőben az Avaya "hospitality" alkalmazás automatikusan létrehozza az adott vendéghez tartalmazó telefonszolgáltatás beállításokat. Így a vendégek saját hangpostához, igény szerint saját hívószámhoz jutnak. A rendszer a neveket tárolja így a vendégek nem a szobaszámuk hanem nevük telefonkészülékbe billentyűzésével hívhatóak.

A Matáv megoldásokban több újszerűség is megfigyelhető. Hangsúlyosabbá válik a csomagok kidolgozásában résztvevő vállalkozások összehangolt munkája, amely a magyar infokommunikációs piacon egyedülálló lehetőségeket teremt a leendő felhasználóknak.

A Matáv Csoport néhány tagvállalatának (BCN, SafeCom, Cardnet, Compargo, X-byte, MatávCom) és partnereinek integrálása egységes vezetést tesz lehetővé a megoldások kiépítésében. A leszállított megoldások sikeres működtetésére további garanciát jelent az Avaya Services magyarországi jelenléte. A felhasználók különböző szintű karbantartási és támogató szolgáltatásokat vehetnek igénybe a távoli rendszerfelügyelettől és hibaelhárítástól kezdve a négy órán belüli helyszíni hibaelhárításig.

A komplex megoldások lényeges eleme, hogy üzletfeleink egy cégtől, egy kézből rendelhetik meg a megoldáscsomagokat, vagyis a Matáv Üzleti Megoldások Üzletága olyan fővállalkozói tevékenységet tölt be, amelynek célja, hogy az ügyfelek üzletmenetét, üzleti folyamatainak fejlesztését a már meglévő megoldások módosításával, új megoldások kialakításával hatékonyabbá tegye.

A Matáv Üzleti Megoldások Üzletág csomagjai által kínált megoldások igyekeznek választ adni többek között a profitnövelés, az ügyfélkör megtartás és nem utolsó sorban a költséghatékony működés alapvető elvárásaira.

Kapcsolódó linkek

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások