Oroszország: alacsony PC-penetráció, sok potenciális vásárló

Oroszország: alacsony PC-penetráció, sok potenciális vásárló

2003. november 25. 11:20, Kedd
[Infinit] Az Intelnek az orosz IT-piacról készített felméréséből amellett, hogy a PC-penetráció igen alacsony az országban, kiderül, nagyban múlik az Elektronikus Oroszország program sikerességén, hogy a jövőben javul-e ez az arány.

A felmérés egyik legfontosabb eredménye, hogy az orosz családok mintegy 50 százaléka tervezi, hogy személyi számítógépet fog vásárolni. Ugyanakkor a kutatási adatokból kiderül, hogy az orosz háztartásoknak jelenleg mindössze 11 százaléka rendelkezik személyi számítógéppel. Ez az arány még a kelet-európai átlaghoz képest is nagyon alacsony, nem is beszélve egyes nyugat-európai országokról.

A felmérés készítői elmondták, hogy az alapvető ok, amiért az oroszok számítógépet vásárolnak az, hogy gyermekeiknek a lehető legteljesebb segítséget nyújtsanak a tanuláshoz. Az egyetlen korlát, amely a PC-vásárlást akadályozza: az igen alacsony költségvetés, amelyből a családok gazdálkodhatnak.

Pozitív változást a helyzetben egy eredményes állami kezdeményezés okozhatna, ám az Elektronikus Oroszország programról mostanában nem éppen kedvező hírek érkeznek. Andrej Korotkov hírközlési és informatikai miniszterhelyettes épp a napokban ismerte be, hogy 2004-ben komoly modernizációs folyamatoknak kell alávetni a szövetségi programot. A problémák nemcsak financiális jellegűek: a miniszterhelyettes elmondta, hogy már a stratégia születésekor egy sor hibát követtek el annak elkészítői. Ami a számítógépekkel való ellátottságot illeti, a program szövege szerint 2010-re minden negyedik orosz állampolgár PC-tulajdonos kell, hogy legyen.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások