Kisvállalkozások és az e-mail marketing

Kisvállalkozások és az e-mail marketing

2004. január 9. 09:35, Péntek
[E-kereskedelem] Ha gondosan megvizsgáljuk, milyen cikkeket vásárolunk, avagy milyen szolgáltatásokat használunk nap mint nap, azt tapasztalhatjuk, hogy jelentős részük kisvállalkozásoktól származik. Miért pont ők maradnának ki az e-mail marketingből?

Sok példa van olyan cégekre, melyek kicsikként kezdték, majd kinőtték a "gyerekcipőt". Jó néhány vállalkozás számára azonban nincs lehetőség a terjeszkedésre - gondoljunk csak az utca végén lévő kicsiny pékségre például, mely a globális keretektől igen távol áll. Mindez nem jelenti azt, hogy a kisvállalkozásoknak távol kellene maradniuk az internet segítségével végzett marketingtől, sőt! A szakemberek szerint minden csak akarás kérdése. Íme néhány tipp a feladat "hogyanjára".

Első lépésként weboldalra van szüksége a kisvállalkozásnak, majd ezután kezdhet hozzá elektronikus levelezőlistája felépítéséhez. Ehhez nincs is másra szükség, mint az ügyfelek e-mail címeire, melyek jó esetben szerepelnek névjegykártyájukon. Így már csak az on-line világba belépő cégen a sor, hogy értesítse ügyfeleit elérhetőségei bővüléséről. Fontos a címzettek bátorítása kérdéseik és rendeléseik elektronikus úton történő intézésére, megszűntetve a telefonon vagy személyesen történő kapcsolattartás kizárólagosságát.

Az on-line média korlátlan lehetőségeket biztosít a kis helyi cégek népszerűsítésére. Kedvezmény adható például azon ügyfeleknek, akik feliratkoznak a korábban említett levelezőlistára, ám kuponok és egyéb akciók részletei is küldhetők elektronikus úton. Mindez a cég e-postafiókját egyszerre teszi 24 órán át üzemelő ügyfélszolgálattá és rendelésfelvevővé; ügyfélkapcsolatok bővítésének színhelyévé; gazdaságos tájékoztatási forrássá; új ügyfelek vonzóerejévé, valamint aktuális ügyfélköri adatbázissá.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások