Egyre több utazási szolgáltatást értékesítenek a weben

Egyre több utazási szolgáltatást értékesítenek a weben

2004. január 10. 07:29, Szombat
[Menedzsmentforum] Már utazási döntéseink 65 százaléka köthető az internethez - derül ki a British Airways és a NagyUtazás.hu 2003. évi felméréséből, amely az utazási szokások és az internet kapcsolatát vizsgálta.

Már utazási döntéseink 65 százaléka köthető az internethez - derül ki a British Airways és a NagyUtazás.hu 2003. évi felméréséből, amely az utazási szokások és az internet kapcsolatát vizsgálta.

Az internet utazási döntéseinkre gyakorolt hatása egyre inkább érezhető a British Airways és a NagyUtazás.hu második közös felmérésének eredménye szerint. Nemzetközi utazásai megtervezésének és kiválasztásának eszközéül már a rendszeresen (naponta) internetezők 65 százaléka választja az információs szupersztrádát, 33 százalékuk pedig már foglalt és vásárolt is utazási szolgáltatásokat a virtuális világban. A 350 fős mintán végzett felmérés eredményei szerint az utazási szolgáltatások egy helyet léptek előre a legkeresettebb online termékek és szolgáltatások értékesítési listáján. A turisztikai és utazási szolgáltatások immár a harmadik helyen állnak az internetes banki szolgáltatások és a könyvek online értékesítési rangsorában, megelőzve ezzel a tavaly még kelendőbb zenei áruféleségeket, CD-ket és DVD-ket.

A 2002. májusában végzett első felmérés az internetezők 54 százaléka esetében átlag napi 30 perc online időt mutatott, ma viszont már csak a megkérdezettek 20 százaléka tölt ennyi időt az interneten, 42 százalékuk naponta 1-2 órát ül a számítógép képernyője előtt.

Átrendeződés tapasztalható a keresett hírek típusa tekintetében is. Míg az első felmérésben a megkérdezettek 85 százaléka friss és aktuális hírekért, 77 százaléka utazási információkért látogatott a virtuális világba, addig mára az olló összezáródott, így az utazási információk és kínálatok iránti tájékozódás ugyanolyan prioritással bír az internetes barangolásaink okai között, mint az aktuális hírek. Ezeken a híreken túlmenően, a korábbi felmérésben a megkérdezettek mintegy 69 százaléka a munkával és tanulással kapcsolatos információkat is rendszeresen böngészett az interneten, de mára ez a hírtípus veszített népszerűségéből és már csak a felmérésben megkérdezettek 51 százalékát vonzza a számítógépek elé.

A hírtípusok prioritásának átalakulásával párhuzamosan változott az internet, mint információs csatorna utazási döntéseinkre gyakorolt hatása is. Míg a British Airways és a NagyUtazás.hu korábbi felmérésében a válaszadók 60 százaléka jelentette ki azt, hogy utazási döntéseinek alapja az ebből az interaktív csatornából származó információ, addig ez az arány mára 65 százalékra nőtt. A világháló használatának térnyerése az Online foglalások terén is megmutatkozik. Míg a légitársaság és az utazási portál korábbi felmérésében a válaszadók 28 százaléka mondta azt, hogy utazásának olyan fontosabb elemeit, mint például a szálloda és a repülőjegy, legalább egyszer lefoglalta már online módon, addig mostanra ezen internet használó utazók köre 33 százalékra bővült.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások