Legacy of Kain: Defiance

Legacy of Kain: Defiance

2004. január 12. 09:33, Hétfő
Grafika: Elég vegyes gondolatok kavarognak bennem. A grafikai motor felett már igencsak eljárt az idő. Ugyanakkor a kivitelezés és a motorra ráhúzott következő generációs effektek miatt a játék első ránézésre akár első osztályúan is nézhet ki, főleg Raziel szellemvilágbeli látogatásaikor nyújt elég egyedi élményt a játék. Minden kicsit mozog, minden kicsit elmosódik és szinte kifordul a világ saját magából. Valahogy a környezet sosem válik unalmassá, főleg az anyagi és a szellemvilág közti ugrálással. Viszont a 3D motor gyengesége vagy inkább már szánalmassága (gondoljunk a hamarosan megjelenő HL2-re vagy a Doom III-ra) hamar előbújik, ha kicsit jobban szemügyre vesszük a dolgokat. Ilyenek például a gagyi 2D sprite-ok, a textúra hibák, az árnyék furcsaságai és egyebek. Mégis azt mondom, hogy a Crystal Dynamics kihozta a legtöbbet ebből a motorból, le a kalappal előttük.

Kezelőfelület: Mikor belekezdtem ennek a cikknek a megírásába, akkor nem voltam biztos mindenben, de abban, hogy ide két csillagnál több nem kerül abban igen. Beszéltem már a szerencsétlen irányításról, tehát ezt nem ragoznám tovább. De a hihetetlenül jó harcrendszert elrontja a mozgatás botrányos megoldása. Ilyen ha szemből látszunk a képernyőn és az ellenfél kikerül a látótérből, vagy egy oszlop, sarok vagy bármilyen más tereptárgy miatt nem látjuk vagy magunkat vagy az ellenfelet. Ilyen ha át kellene ugranunk egy szirtről egy másikra, de csak nyolcadokat fordul a karakter és képtelenség megcsinálni anélkül hogy ne törnénk darabokra előtte vagy a billentyűzetet vagy a gamepadot. Az alapkiosztás is elég érdekes, tehát nem emiatt fogjuk emlegetni évek múlva ezt a játékot.

Játékmenet: Ez már egy jóval kellemesebb rész. Habár itt is adódnak idegesítő dolgok, illetve az irányítás miatt sokszor a jó dolgok is rossznak tűnnek, mivel egy sima ugráljunk fel valahová rész eltarthat 20 percig is. Ami negatív még benne, az a sok ismétlődés. Igaz igyekeznek frissíteni, de a reaverek megszerzése főleg Razielnél szinte ugyanúgy zajlik, azzal a kivétellel, hogy a kijutást megnehezítő puzzle darab mindig egyre furmányosabb. Ellenfelekben is kicsit szűkölködik a játék, nagyon kevés újdonság mellett szinte végig ugyanazokkal az alakokkal találkozunk. Ezeken túl viszont a történettel semmi baja nem lehet senkinek; igazi vámpírsztori, izgalmas, fordulatos. Lehet, hogy szubjektív a vélemény, de nekem nagyon tetszett mindentől függetlenül.

Multiplayer: Nincs.

Hangeffektek: A beszéd, mint minden jól kidolgozott sorozatnál itt is nagy hangsúlyt kap. A fejlesztők a sorozatban már jól ismert szinkronszínészek hangait alkalmazták továbbra is. Ehhez még plusz élmény az, hogy a hangeffektek is hangulatosra, kellemesre sikerültek. Az ellenfelek hangja jól eltalált, főleg a hörgések és utolsó nyögések mielőtt Kain kipuszilná belőlük a vért. A szellemvilág hangjai nagyon misztikusak, kicsit félelmetesek lettek, tehát itt valóban nem lehet panaszkodni. Talán ez is erősíti azt a nézetemet miszerint a készítők teljesen profi munkát végeztek ugyan, de a kiadó úgy gondolta, hogy jó lesz az a motor még egy rókabőr lehúzására és nem ad sem időt sem pénzt egy új motor vásárlására vagy kifejlesztésére.

Zene: Hasonló jókat tudok elmondani a zenéről is, igazából nem is nagyon venném külön a kettőt. Sokszor ambient jellegű muzsikák duruzsolnak a kaland során. Apró hiba az, hogy az akció és a békés zene néha elég érdekesen vált át, kicsit hirtelen és túlságosan élesen, de mindkettő alkalmas feladatára. Az akciózene vérpezsdítő, pattogós és nem túl unalmas, míg a békés jelenetek zenéi kifejezőek az adott helyszínre nézve.

Összegzés: Nehéz azt mondnani, hogy jó a játék, azt is, hogy rossz. Valóban megvan benne minden mindkét ítélethez. Az ötlet része teljesen rendben van, a megvalósítás egy részére sem lehet panasz. Attól függetlenül, hogy gyakran dühös lettem az irányítás miatt, mégsem tudtam abbahagyni, mert lekötött. Érdekelt, hogy vajon mi történik ha kinyitom azt a kaput is, mi lesz ha felérek a toronyba stb. A történetet kiegészítő nem interaktív mozi részek sokat dobnak az egészen. A sorozat eddigi homályos pontjait felfedi, kicsit mutat mindenből és így szép lassan kerek lesz minden. Persze az még nem garancia a sikerre, hogy valami jól van felépítve, mert ebben az esetben a kivitelezési hibák tömkelege sötét fátylat húzott az egészre. Eredményhirdetésként sorba állíthatjuk, hogy irányítás + grafika a történettel és hanghatásokkal szemben; a meccs kimenetele hosszabítás mellett is döntetlen.

Listázás a fórumban 
Adatvédelmi beállítások